Aikido yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalıkları, kaygı düzeyleri ve psikolojik dayanıklılıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, aikido yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalıkları, kaygı düzeyleri ve psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca çeşitli demografik değişkenlere göre de bu değişkenler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul Teknik Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'nde lisans ve lisansüstü eğitim gören 108 Aikido yapan ve 108 Aikido yapmayan toplam 216 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Bilinçli Farkındalık Ölçeği (Özyeşil, Deniz ve Arslan, 2011) Spielberger Sürekli Kaygı Ölçeği (Öner ve Le Compte, 1975) ve Kısa Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (Akın, vd., 2014) aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde Kruskal Wallis, Mann Whitney U, Pearson Momentler Korelasyon Katsayısı, Regresyon analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre aikido yapan ve yapmayan grupların bilinçli farkındalık seviyeleri ve kaygı seviyeleri farklılaşmaktadır. Aikido yapan üniversite öğrencilerinin kaygı düzeyleri cinsiyetlerine göre farklılaşmaktadır. Aikido yapan ve yapmayan öğrencilerin kaygı düzeyleri ve psikolojik dayanıklılıkları ailenin sosyoekonomik durumuna göre farklılaşmaktadır. Aikido yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalıkları ve psikolojik dayanıklılıkları ile pozitif yönde, kaygı düzeyleriyle negatif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Aikido yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin kaygı düzeyleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca aikido yapan ve yapmayan öğrencilerin bilinçli farkındalıkları kaygı düzeyini negatif olarak yordamakta olduğu bulunmuştur. Bulgular literatür çerçevesinde tartışılmış ve önerilerden bulunulmuştur. In this study, the relationship between, mindfulness, anxiety level and resilience among the university students those who do Aikido and those who do not were investigated. These variables were also examined according to some demographic variables. The sample of the study consisted of 108 Aikido practicer and 108 non-Aikido practicer, total of 216 undergraduate and master students who study in Istanbul Technical University, Middle East Technical University and Canakkale 18 March University. The data was collected through the Personal Information Form prepared by the reseacher, Mindful Attention Awareness Scale (Özyeşil, Deniz ve Arslan, 2011), Spielberger Trait Anxiety Inventory (Öner ve Le Compte, 1975), and Brief Psychological Resiliency Scale (Akın, vd., 2014). Data analysis was carried out by use of Pearson Moment Correlation Coefficient, Kruskal Wallis, Mann, Whitney- U and Regression Analysis methods. Findings of the study indicated that there was a significant difference between those who do Aikido and who do not in terms of the level of mindfulness and the level of anxiety. A significant difference was found between anxiety levels of students who do Aikido, with regard to gender. Anxiety level and resilieny of students - both aikido practicers and non Aikido practicers - were found to be significantly correlated with their socio-economic status. There is a positive relationship between mindfulness level and resiliency, and negative relationship between anxiety level of students who do Aikido and who do not. A significant difference was found between anxiety level of the students- who do Aikido and who do not. – with regard to their gender.. Besides, mindfulness was found to negatively predict anxiety level of students who do aikido and who do not. Findings were discussed and suggestions were made in the light of related literature.
Collections