E-ticaret lojistiğinde fiziksel dağıtım uygulamaları; talep üzerine dağıtım hizmetleri için model oluşturulması ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün yoğun rekabet şartlarında e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin, fiziksel dağıtım süreçlerini verimli ve etkin bir şekilde yönetmeleri kaçınılmaz bir zorunluluktur. E-ticaret lojistiği içerisindeki en önemli aşama ise şehir içerisinde oluşan son adım teslimat operasyonlarıdır. Bu aşamada operasyonların hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleşmesi için teslimat araçlarının ve personelin optimum şekilde yönlendirilmesi gerekmektedir. Literatürde Araç Rotalama Problemi (ARP) olarak geçen bu problemler, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için araçların/kuryelerin katedeceği en küçük maliyetli rotaların belirlenmesini kapsamaktadır. Bu tez çalışmasında e-ticaret lojistiğinde fiziksel dağıtım süreci ve Araç Rotalama Problemi kavramları detaylı olarak araştırılmıştır. Kent içi son adım dağıtım sürecine uygun olarak modifiye edilen Açık Uçlu Çok Depolu Dağıtım Toplamalı Zaman Pencereli Araç Rotalama Problemi detaylı olarak tanımlanmıştır. Ayrıca literatürde benzer alanlarda yapılmış çalışmalar kapsamlı bir şekilde incelenerek detaylı olarak açıklanmıştır.Literatürde daha önce çalışılmamış olan açık uçlu, çok depolu, çok araçlı ve zaman pencerelerini göz önüne alan araç rotalama problemi için doğrusal yapıda yeni bir matematiksel model geliştirilmiştir. Büyük boyutlu problemler için ise iki aşamadan oluşan yeni bir sezgisel algoritma geliştirilerek örnek veri setinde uygulanmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar, problemin en yakın komşu yönteminin çözümü ile karşılaştırılmış ve çözümde % 9 oranında iyileşme sağlanmıştır.Haziran 2019, 160 sayfa.Anahtar Kelimeler: E-Ticaret Lojistiği, Araç Rotalama Problemi, Fiziksel Dağıtım, Son adım Teslimat, Matematiksel Modelleme. In todays intense competition conditions, it is an inevitable necessity for the companies operating in the e-commerce sector to manage their physical distribution processes efficiently and effectively. The most important stage in e-commerce logistics is the last km delivery operations in the city. At this stage, delivery vehicles and personnel must be optimally guided in order to perform operations quickly and efficiently. These problems, referred to as the Vehicle Routing Problem (ARP) in the literature, include the determination of the least cost routes that vehicles / couriers will travel to meet customer needs.In this thesis, physical distribution process and Vehicle Routing Problem concepts are investigated in detail in e-commerce logistics. The Open Ended Multi-Depot Distribution Aggregated Time Window Vehicle Routing Problem was modified in accordance with the lastmile distribution process in the city. In addition, studies conducted in similar fields in the literature have been examined extensively and explained in detail.A new mathematical model of linear structure has been developed for open routing, multi storage, multi instrumentation and time routing problem which has not been studied in the literature. For large-scale problems, a new heuristic algorithm consisting of two stages was developed and applied in the sample data set. The results were compared with the solution of the nearest neighbor method and the solution was improved by % 9.June 2019, 160 pages.Keywords: E-Commerce Logistics, Vehicle Routing Problem, Physical Distribution, Last Mile Delivery, Mathematical Modeling.
Collections