Vanet sistemlerinde kullanılan iletişim protokollerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araçlar arası iletişimi konu alan VANET (Vehicular Ad-hoc NETworks: Araçlar Arası Tasarsız Ağlar) sistemleri özellikle son 10 - 15 sene içerisinde yoğun olarak gündeme gelmiş ve yakın zamanda da çeşitli uygulama alanları ile hayatımıza girmiştir. Bu tez çalışmasında mobil araçlar arasında iletişim amacıyla kullanılan VANET sistemleri ve iletişim protokolleri detaylı olarak incelenerek belirlenen simülasyon üzerinden bilgisayar benzetimleri ile gerçeklenerek başarım analizleri yapılacaktır. Uygulanan simülasyon kapsamında alıcı ve verici araçlar arasında iletimi yapılan sinyalin başarım oranları benzetimi yapılmıştır. İletimi yapılan sinyalin kanal ortamının da etkisi ile alıcıya gelmesinde yaşanan çeşitli değişimler matlabde sonuç olarak çıktısı alınmıştır. Ayrıca hareket halindeki araçlar arasında olması sebebiyle ortam değişikliğine bağlı olarak değişimin de izlenebilmesi sağlanmıştır. Böylece karşılaştırmalı olarak bu protokolde iletişim yapılması ile avantaj ve dezavantajları ortaya konarak standart bir sistem önerilmesi hedeflenmiştir. Bu tez çalışması beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş kısmı olarak genel bilgilendirme ve çeşitli raporlar sunulmuştur. İkinci bölümde ise literatürdeki çalışmalar kapsamında VANET'e ait mimari ve bileşenler, ağ kategorileri, karakteristikler, mimari yapılar ile iletişim protokolleri ile avantaj ve dezavantajları, kablosuz ağlarda erişim ve teknolojiler ve VANET'de karşılaşılan zorluklar detaylıca irdelenmiştir. Üçüncü bölümde uygulama için kullanılacak sistem benzetim ortamları ile uygulama aşamaları ve simülasyon senaryolarına yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise hazırlanmış olan senaryolara göre alınan çıktılar analizleri ile yer almaktadır. Son olarak beşinci bölümde ise sonuçlar ve yorumlar sunulmuştur. Vehicular Ad-hoc Network systems have been one of the most popular subject in Wireless Communication for 10 to 15 years which also focus on communication between vehicles. In addition, It's applications have affect the daily life positively for improving the quality of life. In this thesis, Specific subjects as communcaition routing protocols of vehicular ad hoc network has been investigated in detail and run simulators to have succesfull outputs with the analysis of belonging to vehicular network. In the scope of the simulation, the changes of signals and packages have been investigated according to Gauss and Channel Distribution during on the route from source vehicle to destination vehicle. And then, velocities of vehicles have been changed in the second simulation. Values of this thesis are to be demonstrated that succesfull delivery ratios have been changed according the changes in velocities of source and destination vehicles, channel affects etc. Therefore, obtained results show appropriate velocities and channel types will be proposed to have more successful delivery ratios. This thesis have five different parts. In the first part, General informations and several reports have been presented that are related with wireless communication and accidents on roads. In the second part, the architecture and its components, network categories, communication routing protocols with advantages and disadvantages, detailed information on wireless communcaiton systems and challenges of Vehicular Ad-hoc Networks. In the third part, simulation scenarios, system simulation environments and application steps have been presented. There are outputs of simulations that are run on Matlab with analysises. At the end there will be conclusion and comments about the simulation and its outputs.
Collections