SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 2109
-
Porselen sofra seramiği tasarımını yönlendiren 1800 sonrası etkenler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-20) -
Türk halılarının kompozisyon özellikleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Plastik sanatlarda dekoratif öğeler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Figür soyutlaması
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Türk romanının doğuşu ve Ahmet Mithat Efendi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Çağdaş seramik sanatını oluşturan estetik değerler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Sanat her çağda ait bulunduğu çevrenin ve ça ğının gerçekleriyle sanatçı kişiliğini özdeştiren bir yapıya sahip olmuştur. Sanat olayı, sanatçının kendi dışında bir olay olmadığı gibi, tüm kendine özgü bir olayda ... -
İstanbul çeşmelerindeki süslemeler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
İstanbul`da Osmanlı mimarisi üzerine bir kaynak. Hadikat-ül Cevami (sadeleştirilmiş metin çevirisi)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Türk toplumunun rekreasyon alışkanlıkları: İstanbul örneği
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Anlatım resimleri. Leyla ile Mecnun Ferhat ile Şirin taş baskıları
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Tekstil malzemeleri ile oluşturulan sanat objeleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET: 17. 18. ve 19. yy larda Ortaçağdaki niteliklerinden uzaklaşan duvar halı sanatı, 20. yy da yeniden kişiliğini kazanmış ve mimari mekanda işlevsel bir öge olarak kabul görmüştür. Gelişim aşamala rında geleneksel ... -
Multivizyon
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Federico Garcia Lorca`nın Bernarda Alba`nın Evi adlı oyununun Türkiye`de sahnelenmesi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Klasik, barok, rokoko, ampir kalemişi üslubları
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)The Penwork is a embellishment element which is obtained by the result of shaking and painting proccessing of tha walls, ceilings and elements like dome of the buildings. A long the centuries, the Penwork is a most improved ... -
Bursa el işlemeleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Birinci bölümde, işleme kavramının ne olduğu, nitelikleri ve bağlantılarıyla anlatılmaya çalışılmıştır. İşlemelerin insan üzerinde bıraktığı etkiler, mesajlar; motif ve renklerin iletişim değerleriyle vurgulanmıştır. ... -
XIX.yüzyıl Türk hattatlarından Mustafa Rakım Efendi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)MUSTAFA RAKIM EFENDİ ARTIST OF CALLIGRAPHY OF THE XIXTH CENTURY In the X century, upon accepting Islam as their religion, the Turcs have started to use the Arabic alpha bet and adding aesthetical feastures they have ... -
Rumi (tarihi, çeşitleri ve gelişimi)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)The traditional arts are the god documents reflecting the soci ety's pass- As saying a Greek art has an effect that we recall corinth, ion pillar capital. The same condition is valid for our arts. As saying traditional ... -
Türk hat sanatında Şeyh Hamdullah ve Ahmed Karahisari ekolleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Ali Üsküdar-i hayatı eserleri ve lake sanatı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Sanat ve çağdaş düşünce
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)