Müze eğitiminin eleştirel düşünme eğilimine veproblem çözme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma müze eğitiminin, 9. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin sınanmasını kapsamaktadır. Bu amaçla müzeleri sınıf dışı eğitim ortamı olarak kullanmak üzere araştırmacı tarafından ön hazırlık ve sekiz oturumluk eğitim programı geliştirilmiştir. Çalışma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul iline bağlı bir proje (sınavla öğrenci alan) okulunda, 9.sınıfta öğrenim gören 14'ü deney grubunda 14'ü kontrol grubunda olmak üzere toplam 28 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Kontrol ve deney grupları, öntest puan ortalamaları istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmayacak şekilde belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilere ön hazırlık ve sekiz haftalık müze eğitim programı haftada bir kez doksan dakikalık sürelerle uygulanmış, kontrol grubuna ise herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Eğitim, (İstanbul) Rahmi Koç Müzesi'nde gerçekleştrilmiştir.Araştırmada, verileri toplamak amacı ile UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Ölçekler, öntest, sontest olarak deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 23 paket programıyla analiz edilmiştir. İstatiksel analizde, Mann Whitney U ve Wilcoxon-Z testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, geliştirilen Müze Eğitim Programı'nın öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi ve problem çözme becerisi geliştirdiği ortaya konmuştur. This research involves testing the impact of museum education on 9th grade students' critical thinking dispositions and problem solving skills. For this purpose, pre-training and eight-session training program have been developed by the researcher to use museums as a non-classroom educational environment. The study was carried out with a total of 28 students, 14 in the experimental group and 14 in the control group, in a project high school in the province of Istanbul in the 2018-2019 academic year. The control and experimental groups were determined in such a way that the mean of pretest scores did not make a statistically significant difference.Preliminary preparation and eight week museum training program were applied to the students in the experimental group once a week for ninety minutes and the control group did not have any application. The training was held at the Rahmi Koç Museum in Istanbul.In order to collect data, UF / EMI Critical Thinking Disposition Scale and Problem Solving Inventory were used. The scales were applied to the students in the experimental and control groups as pretest and posttest. The data were analyzed by SPSS 23 package program. In the statistical analysis, Mann Whitney U and Wilcoxon-Z tests were used. As a result of the research, it was revealed that the Museum Education Program developed students' critical thinking disposition and problem solving skills.
Collections