Rehberlik birimlerinin ortaokul öğrencilerinin stem alanlarını seçmesine olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, rehberlik birimlerinin ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarını seçmesine olan etkisinin incelenmesidir.Araştırma, Kırklareli ili merkez ve Babaeski, Pınarhisar İlçeleri'nde öğretmenlik yapan 3 fen, 4 matematik, 7 rehberlik öğretmeni ve Atatürk Ortaokulu, Cumhuriyet Ortaokulu, Fahri Kasapoğlu Ortaokulu, İstiklal Ortaokulu' nda 5-6-7-8. sınıflarda okumakta olan 7 öğrenci toplam 21 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma deseninin derinlemesine görüşme tekniği yöntemiyle planlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmada araştırmaya katılan katılımcıların ifade ettiği görüşlerden oluşan veri seti betimsel analiz ile düzenlenip, içerik analizinin temel gereği olarak birden fazla defa okunarak anlamlı bölümler (kelime, cümle veya paragraf) kodlanmış sonrasında bu kodlar arasında görüşleri genel manada temsil eden ve ilişkili görünenleri tema haline getirilmiştir. Elde edilen verilerin kuramsal manada anlamlı hale getirilebilmesi için tümevarımsal analiz yaklaşımı tercih edilmiş, eldeki temalar arası ilişkiler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu ve öğrenciler için 13 adet, öğretmenler için 15 adet sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, okul rehberlik birimlerinin ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarını seçmesine etkileri olduğu saptanmıştır.Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır. The aim of this study is to examine the effect of guidance units on the choice of secondary school students to choose STEM areas.Research was made on total 21 participants who live in Kırklareli province and Babaeski, Pınarhisar districts of 3 science, 4 mathematics, 7 guidance teachers and 7 students who study in Atatürk Secondary School, Cumhuriyet Secondary School, Fahri Kasapoğlu Secondary School, İstiklal Secondary School from 5-6-7-8 grades. The qualitative research design of the research was planned and applied through in-depth interview technique. The data set consisting of the opinions expressed by the participants participating in the research was arranged with descriptive analysis and then the meaningful sections (word, sentence, or paragraph) were coded by reading them more than once as the basic necessity of content analysis. In order to make the obtained data meaningful in the theoretical sense, inductive analysis approach is preferred and the relations between the themes are tried to be revealed. As a data collection tool, a Personal Information Form and a semi-structured interview form consisting of 13 questions for students and 15 questions for teachers were used. As a result of the study, it was found that the school guidance units had an effect on the choice of secondary school students to choose STEM areas.The findings are discussed in the light of the relevant literature.
Collections