Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına göre okul iklimi algıları ve akademik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına göre okul iklimi algıları ve akademik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki okullara devam eden 243 kız ve 249 erkek olmak üzere toplam 492 öğrencinin katılımı ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilere Okul iklimi Ölçeği, Sağlamlık ve Ergen Gelişim Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, İlişkisiz Örneklem T-Testi, Regresyon Analizi ve Tek Yönlü Varyans Analizi teknikleriyle çözümlenmiştir.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin okul iklimi algıları ile akademik sağlamlık durumları arasında anlamlı düzeyde ilişki bulunduğu görülmüştür. Akademik sağlamlığın alt boyutları ile okul iklimi algısı arasında en yüksek ilişki okul içi ilişkilerde ilgi ve yüksek beklentiler arasında olduğu; okul ikliminin alt boyutları ile akademik sağlamlık arasında ise en yüksek korelasyonun destekleyici öğretmen davranışları arasında olduğu görülmüştür. Okul iklimi algısı ve akademik başarının akademik sağlamlığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu ve birlikte %35 oranında akademik sağlamlığı yordadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin akademik sağlamlık düzeyleri ile akademik başarı, baba eğitim düzeyi, gelir düzeyi ve okul aktivitelerine katılıp katılmama arasında da anlamlı bir ilişki bulunduğu demografik değişkenlerden sadece cinsiyetin ilişkisiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin okul iklimi algısı ve akademik başarı puanları arasında da anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır. The main aim of this study is to investigate the academic resilience with regard to school climate perceptions and academic achievement of middle school 8th grade students. The research was conducted with the participation of 492 students, 243 females and 249 males attending the schools in İstanbul in 2017-2018 academic year. School Climate Scale, Resilience and Youth Development Module and Demographic Information Form were administered to the participants. Pearson Product Moment Correlation, Independent Sample T-test, Multiple Linear Regression and One-Way ANOVA were used to analyze the obtained data. The results indicated that there was a significant relationship between academic resilience and school climate perceptions. The highest correlation among the dimensions of academic resilience and perception of school climate is between interest and high expectations in school relations and academic resilience; and the highest correlation among school climate dimensions and academic resilience is found between supportive teacher behaviors and school climate. It was found that school climate perception was a significant predictor of academic resilience and dimensions of school climate perception and academic achievement explained 35% of variance in academic resilience. It was concluded that there is significant relationship between academic resilience and academic achievement, the level of father education, the level of income and whether or not to participate in school activities; however, there is no significant relationship between academic resilience and gender. In addition, it was concluded that there was a significant positive relationship between perceived school climate and academic achievement scores.
Collections