Pediatri asistanlarının çocuk ağız-diş sağlığı ile ilgili bilgi, yaklaşım ve davranışlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, çocuk ağız-diş sağlığı eğitiminin pediatri asistanlarının bilgi, davranış ve yaklaşımları üzerine etkisinin değerlendirilmesidir.Materyal ve Metot: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkalrı Anabilim Dalı asistanlarına 120-maddelik bir anket dağıtılmıştır. Ankette, katılımcıların demografik özellikleri, çocuk ağız-diş sağlığı hakkındaki bilgileri, yaklaşımları ve davranışları hakkında veri toplanmıştır. Pre-testten sonra asistanlara 1-saatlik çocuk ağız-diş sağlığı eğitimi verilmiştir. Post-test aynı anket kullanılarak yapılmıştır. Tüm veriler, Kolmogorov Smirnov Testi, Kruskal Wallis Testi ve ki kare testi ile SPSS 22.0 yazılım programı kullanılarak istatistiksel olarak değerlendirilmiştir (p <0.05).Bulgular: Çalışma sırasıyla 50, 45, 41 pediatri asistanıyla gerçekleştirilmiştir. Eğitim sonrasında diş gelişimi (%100), diş çürüğü (%95.6) ve koruyucu önlemler (%100), çocuk ağız hijyeni ve diyet uygulamaları (%97,8), sistemik hastalıkların ağız bölgesindeki komplikasyonları (%97,8) hakkında bilgiler artmıştır. Hamilelik sırasında annenin ağız sağlığının çocuk üzerindeki etkisi (%70,7), diş sürme zamanını etkileyen faktörler (%65,9), diş çürüğü komplikasyonları (72,1) ve sistemik hastalıklarda görülen travmatik diş yaralanmaları hakkındaki bilgiler (%85,4) uzun süreli takipte azalmıştır.Sonuç: Pediatri asistanlarının çocuk ağız-diş sağlığı hakkındaki bilgi eksikliği ve bu konudaki pozitif tutumları, eğitim programlarının planlanmasını gerektirmektedir. Objective: The aim of this research was to evaluate the effect of the education on child oral health on the knowledge, behavior and attitude of the pediatric residents.Material and Methods: A 120-item questionnaire was distributed to pediatric medicine residents of Ondokuz Mayıs Universty. The questionnaire gathered data on the residents' demographic characteristics and knowledge, behaviour and attitude about child oral health. After pre-test, the pediatric residents received 1-hour of training on child oral health. Post-test was administered using same questionnaire. All data were determined statistically by using SPSS 22.0 software program with Kolmogorov- Smirnov Test, Kruskal Wallis Test and chi square test (p<0.05).Results: The study was implemented with 50, 45, 41 pediatric residents respectively. After training, knowledge about tooth development (%100), dental caries (%95,6) and preventive measures (%100), child oral hygiene and dietary practices (%97,8), complications in oral region of systemic diseases (%97,8) have increased. The long term knowledge about impact of mother's oral health during pregnancy on child (%70,7), the factors affecting the time of tooth eruption (%65,9), the complication of dental caries (72,1) and traumatic injuries on systemic diseases (%85,4) have decreased.Conclusion: Pediatric residents' lack of knowledge of child oral health and their generally positive attitudes toward it revealed a great need for planning of education programs.
Collections