Uhf araç tanıma ekipmanları tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araç tanıma ekipmanı veya taşıt tanıma sistemi genelde ticari araç filolarının akaryakıt alımı vefilolardaki araçların yakıt takibinin yapılması için çözüm sunan akaryakıt yönetim sistemidir. Bu sistem dahaönce kontrol ünitesi kısmının akaryakıt pompasının içine yerleştirildiği ve bu ünitenin pompanın kontrolünüsağladığı bir sistemdi. İnternetin yaygınlaşması ve teknolojinin gelişmesi ile pompanın kontrolü artık veritabanları üzerindeki kayıtlar kullanılarak yapılmaya başlanmıştır. Böylelikle veri tabanı ile haberleşenotomasyon sistemlerine pompanın kontrolü dahil olmuş oldu. Otomasyon sistemine ise veri tabanına sorgulamasıiçin araç bilgilerini taşıt tanıma ekipmanlarınca bilgi aktarımı yapılmaktadır. Fakat bu aşamada araçtan bilgiokunması, değişen depo girişlerinden dolayı sağlıklı olmamaktadır. Böylelikle araç tanıması yapılamamaktadır.Bütün bunları önleyebilmek için bu tez çalışmasında bir taşıt tanıma sistemi geliştirilmiş ve elektronikprototipi gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen elektronik düzenekle birlikte değişken depo girişlerinden dolayıyaşanan sıkıntıların önüne geçilmiştir. Böylece tabanca ucundaki okuyucu ünite ile kimlik birimi arasındakihaberleşme zorlukları aşılmıştır. Ayrıca pasif kimlik birimleri ile elde edilemeyen mesafelerde kimlik birimi ilehaberleşme sağlanabilmiştir. Bu sayede hiç yakıt alamayan büyük araçlar ve yakıt alırken kesilmeler yaşayandiğer araçların sorunları çözülebilmiştir. Bu işlemler için kimlik birimi enerji ile çalışır hale getirilmiş ve radyofrekansı ile haberleşme sağlanmıştır. Okuyucu ünitenin kimlik birimini değişik açılardan düzgün olarakokuyabilmesi içinde yeni bir monopol anten tasarlanmış, üretimi yapılarak sisteme dahil edilmiştir. Sistembirçok araçta denenmiş ve okuyamama probleminin ortadan kalktığı görülmüştür. Vehicle recognition equipment or vehicle identification system is generally a fuel management systemthat provides solutions for fuel purchase of commercial vehicle fleets and fuel tracking of vehicles in fleets. Thissystem was previously a system in which the control unit part was placed in the fuel pump and this unit providedcontrol of the pump. With the expansion of the internet and the development of technology, the control of thepump has now started to be made using records on the databases. Thus, the control of the pump was included inthe automation systems communicating with the database. On the other hand, vehicle information is transferredto the automation system by vehicle recognition equipment for querying the database. However, readinginformation from the vehicle at this stage is not healthy due to changing warehouse entries. Thus, vehiclerecognition is not possible.In order to prevent all these, a vehicle identification system has been developed and electronic prototypehas been realized in this thesis. With the electronic device developed, the problems experienced due to variablestorage entrances are prevented. Thus, communication difficulties between the reader unit and the identificationunit at the gun tip are overcome. In addition, communication with the identification unit could be achieved atdistances that cannot be obtained with passive identification units. In this way, the problems of big vehicles thatcould not buy any fuel and other vehicles that had interruptions while buying fuel could be solved. For theseoperations, the identification unit is made operational with energy and communication with radio frequency isprovided. For the reader unit to read the identification unit properly from different angles, a new monopolyantenna was designed, manufactured and included in the system. The system has been tried in many vehicles andit has been found that the problem of not being able to read is eliminated.Keywords: PCB antennas, RSSI, Vehicle identification system, UHF band,
Collections