Kurumsal kimlik ve banka şubeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada 1. Bölümde `Kurumsal Kimlik Kavramı` ortaya konmuştur. Kurumsal kimliğin önemi, geçmişteki uygulamaları, kurumsal imaj ve strateji kavramları açılmıştır. Ayrıca 1. bölüm içinde, firmaların Kurumsal kimlik prog ramına niye ihtiyaç duyduğu araştırılıp, bu program organizasyonunun aşa maları incelenmiştir. Bu programın bir sonucu olarak ortaya çıkan görsel ta sarım uygulama kılavuzları ile ilgili araştırmalar ve tespitler eklenmiştir. Tezin 2. Bölümünde ise esas konu olan Banka kavramı ve imajının açılımı, dünyadaki ve Türkiye'deki bankalar, binaları ve şubeleri ile ilgili ge nel bilgiler verilmiş, tespitler yapılmıştır. Ayrıca bankaların kurumsal kimlikle rini ne şekilde yansıtmaya çalıştıkları açıklanmıştır. Bankanın görsel kimlik tasarımının bir bölümü olan iç mekan ve cephe tasarımına 3. Bölümde değinilmiş, önce iç mekan tasarım yöntemleri açıklanmış ve imajın mekanda nasıl yaratıldığı araştırılmıştır. Aynı bölümde iç mekan ve cephe tasarımı ile ilgili iç mekan çözümlemeleri, iç mekan ve cep he bileşenleri, banka şubelerinin örneklemeleri yardımıyla belirlenmiştir. Bir bankanın, yeniden yapılanma süreci içinde tasarlanmış iç mekan çözümü, 4. Bölümde ele alınmış; organizasyon programının, iç mekana nasıl yansıtıldığı, çizimler ve tablolar yardımıyla açıklanmıştır. Sonuç bölümünde, tezde araştırılan ve tespit edilenler bir sonuca bağ lanmış ve banka şubeleri tasarımındaki kriterlerin ne olabileceği belirlenmiş tir. Tezin sonunda, çeşitli bankaların yeni iç mekan ve cephe tasarımları `Ek` sistemi ile verilmiştir. Üçüncü bölümde bu çözümler açıklayıcı örnek ola rak belirlenmiş ve Ek'lere göndermeler yapılmıştır. SUMMARY At the beginning of this study, first `corporate identity` is explained. Then the importance of corporate identity, its applications, comporate image and strategy are determinated, addition to these, it is asked why a firm needs a corporate identity program. And the stages of the program organization are studied and visual design manuals, that are the results of the program organization, are explained and added to this chapter. In the second chapter, it is asked what the concept and the image of a bank is. And some information is given about the banks, their branchs and agents of Turkey and the world. In the same chapter, it is also explained how and by which ways banks show their identities. The ways of creating an image in a bank space are studied by the help of the interior design methods in the third chapter. After this interior space-facade components and solutions that are the main part of visual design, are explained by the examples of banks. A solution of an interior problem that is designed in the reorganization period of a bank in the fourth chapter. Also how an organization program is reflected to an interior space, is shown by some pictures and drawings. As a result, the criteriors of designing the interior and facade of a bank is concluded. At the and, new interior and facade designs of some banks are given by an addition system and the examples are used especially in the third chapter. IV
Collections