Kentiçi otobüs kazalarına neden olan tasarım hatalarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tez konusu, `KENTİÇİ OTOBÜS KAZALARINA NEDEN OLAN TASARIM HA TALARININ BELİRLENMESİ` seçilmiştir.Kentiçi toplu taşıma araçlarından olan otobüslerde,kentiçi yaşam koşullarında oluşan gereksinimlerin doğrultusunda,teknolojik sorunların geliştirilmesi kadar,yolcu-araç-sürücü-çevre bağıntılarının ve sorunlarının incelenmesi gerekmektedir.Böylelikle kazalar yok edilebilir ya da azaltılabilir. Kentlerde,yolcuları ve sürücülerin karşı karşı kaldığı birçok kaza meydana gelmektedir. Bu kazaların en önemli etkenlerinden biri de bu bireylerin hergün birebir ilişkide olduğu kentiçi otobüsleridir. Görevli kurumların birbirleriyle olan ilişkileri yoğunlaştırılarak ortak çalışmalarla çözümler getirebilecekleri mutlak bir gerçektir Fakat bu konunun incelemeye değer olmadığını ve bazı ölçütlerin verilemeyeceğini anlamını vermez. DİE.'nün kentiçi otobüs kazalarıyla ilgi li istatistiki bir bilgisi bulunmamaktadır. Sadece otobüs başlığı altında genel bilgiler bulun maktadır Bununla beraber, kentiçi otobüs işletmelerinin kaza tutanaklarıyla ilgili istatistiksel araştırma girişimleri mevcut değildir. Sonuç olarak, küçük veya büyük çaptaki kazaların gerekli incelemeleri yapılmamış, yolcu ve sürücülerin gereksinimleri gözardı edilmiştir.Bütün bu nedenlerden ötürü,kent yaşamında vazgeçilmezliği kabul edilmiş ve en önemli gereksinimlerden biri olan kentiçi otobüslerinin incelenmesi bir görev olarak üstlenilmiştir. Araştırmanın amaçları parolan kentiçi otobüslerindeki kazalara neden olan tasarım hatalarını bulmak,belirlemek ve bunlarla ilgili kaza önleyici tasarım ölçütlerini sunmaktır. Konu ile ilgilitasarım hatalarını sunarken,kimi zaman, sebeb-sonuç ilişkileri kurmaya yardımcı olacağından bütün kaza nedenleri kısaca irdelenmiştir. Tez aşağıdaki gibi bölümlendirilmiştir: Birinci bölümde; otobüs ve tarihi, bugünkü kavramı, İkinci bölümde; kaza tanımlamalarım,genel kaza nedenlerini(dolaylı ve doğrudan etkenler) ve kazalardan korunma, Üçüncü bölümde; tasarlama ve ergonomi ölçütleri bakımından araç-sürücü ilişkilerinde sürücü bölümünü oluşturan öğeler, Dördüncü bölümde; yolcu-araç ilişkilerinin olduğu yolcu bölümünü oluşturan öğeler, Beşinci bölümde; kabuk üzerindeki öğelerin tasarım hataları incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise; kaza nedenleri, tasarım hataları ve göz önünüde bulundurulması gereken tasarım ölçütleri sunulmuştur. SUMMARY The subject of the THESIS has been chosen as the `Definition of the Design Errors Incity Buses that cause of Accidents`.In the buses-one of the collective transpotation de- vices,according to the needs of the city's living conditions beside making developments in technology.it 's needed to research the passenger-vehicle-driver-environment relations and problems.In that case,the accidents can be totally ended or they can be minimized. In cities,there happens lots of accidents that the passenger and the driver face.The most important reason of these accidents is the incity buses that the people are in one-to-one rela tion everyday. It's certain to come to a conclusion with the strong coproduction of all instutionsBut it dosn'nt mean,this subj ect is not worth searching and it does'nt mean that it's hard to give so me criterionsD.İE. hasn't got any statistical informations about city bus accidents but only general informations under a bus titleBeside this,it doesn't have the written reports about accidents in statistical research for small or big accidents and the needs of both the passen gers and the drivers are not taken into very much cosideration Because of all these reasons, they're accepted to be essential and it's taken as a duty to examine the incity busese as the most important necessity of city life. The aim of this research rto find and to define the existent design errors that cause acci dents incity buses and to offer the criterions of the design for prevension.While offering all these design errors,all the reasons for accidents are researched briefly in order to form a cause and effect relation. The thesis is classified as below; In the first chapter, the bus and the history of the bus and its consept today In the second chapter, the definition of accidents,general reasons of accidents(with direct and indirect factors)and protection from accidents. In the third chapter, according to the design and ergonomics,the elements that form the dri ver part in the relation of vehicle and driver In the fourth chapter, the elements that form of the passenger part in the relation of passen ger and vehicle In the fifth chapter, the design errors on covering are all researched. In the conclusion part, the reasons of accidents,the design errors and the important design criterions are offered. VI
Collections