Show simple item record

dc.contributor.advisorToka, Cemil
dc.contributor.authorGerez, M.Hande
dc.date.accessioned2020-12-09T12:43:30Z
dc.date.available2020-12-09T12:43:30Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/212635
dc.description.abstractÖZET Kimlik, insanın birey olmasını sağlayan, nereye ait olduğunu gösteren, şekillendirilmiş kişiliktir. Bireyler sahip oldukları kimlikleri ile bir gruba, bir topluma aittirler. Kimlikleri ile sahip oldukları yaşam biçimlerini yansıtırlar. Aynı şekilde ürünler de kişilik özellikleri taşırlar; zeki, ya da şaşkındırlar; ileriyi görürler, ön yargıları vardır, sık sık hastalanırlar, sportmendirler ya da iyi eğitim görmüşlerdir. Bu kişilik özelliklerini yaratılması ise ürün tasarımında var olan kimliklerin etkileşimi sonucu oraya çıkmaktadır. Hızla kalabalıklaşan, karmaşıklaşan dünyada varlığını sürdürebilmek, sesini duyurabilmek için firmalar, ürün ile farklılaşmak ve dikkat çekmek için kimlik edinmek zorundadırlar. Ürün ya da hizmet üreten bir kurumun, zaman zaman kültürel, sosyolojik, tarihsel, coğrafi sınırları aşarak kullanıcı, tüketici ile buluşabilmesi, iletişim kurması, sürekli, ilkeli, tutarlı, çağdaş kurumsal davranış ve yöntemler geliştirmesi gerekiyor. Bu yöntemlerin başında da ürün ya da verilen hizmetin bir kimliği olması geliyor. Bugün pek çok firmanın aynı ürünü ürettiği düşünülürse, yapılacak kimlik çalışması, firmalar için bir avantaj olacaktır. Aynı zamanda çok geniş bir ürün yelpazesi içerisinden seçimlerini yapan tüketicileri de daha bilinçli olmaya yöneltecektir. Ürün kimliği içerisinde yer alan, biçime eskisi olan estetik işlev sebebi ile, ürünün kullanım süreci içinde kullanıcı tarafından daha fazla benimsenmesini kimliğin sağladığı bir olumlu sonuçtur. Bu sebeplerden dolayı, ürün tasarımında önemli olan, kişiliğini oluşturan kimlikler araştırılmış, bu kimliklerin tanımları yapılmış, birbirleri ile etkileşimleri örnek verilerek incelenmiştir.
dc.description.abstractSUMMARY Identity is a shaped personality that makes human an individual and shows where he belongs. The individuals belong to a group, a society with their own identities. They reflect their way of life with the identities they hold. Just like the products carry their own personal characteristics; they are either intelligent or confused, foresee the future, have prejudices, get sick frequently, are sportsmen or well-educated. Creation of these personal characteristics emerges as a result of interaction between the identities, inherent in the product design. In order to maintain their existence and announce their voices in a increasingly crowded and complex world, the firms should acquire their identities to differentiate with products and attract attention. An organization offering services or supplying products, should meet and contact with users, consumers by going beyond the cultural, sociological, historical and geographical boundaries from time to time and develop permanent, stable, contemporary and organizational behaviors and methods. At the top of these methods, there is a product or service with a specific identity. If we consider that a number of firms are producing the same product, a study on identity shall be advantageous for the firms. This also drive the consumers who make their choices from a large range of products, to be more conscious in their choices. Aesthetic which is inherent in the product identity and has impact over the form, is a positive outcome by which identity ensures that the product is highly adopted by its user in the period of utilization. Based on the foregoing, the identities forming the product personality with a significance in product design, are surveyed, defined and their interactions are examined with examples. nen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleEndüstri tasarımında `kimlik` ürün tasarımına kimliğin etkileri
dc.title.alternativeIdentity in industrial design effects of identity in product design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmProduct identity
dc.subject.ytmProduct design
dc.identifier.yokid115005
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid105818
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess