Moda faktörünün beş yıldızlı otel mimarisinde lobi iç mekan kimliği üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüzyıllar boyu sayısız icatlara ve yeniliklere imza atan insanoğlu yaşadığıçevreyi, eski ile yeni arasında birtakım bağlara dayanarak, değiştirmiştir vedeğiştirmeye devam etmektedir. Yenilenme hevesinin sebepleri, zaman zamanbireyin kendi içinde yaşadığı psikolojik gerilimler, zaman zaman da çevresel değişimve gereksinimler olmuştur. Bu doğrultuda gerçekleştirilmeye çalışılan teknolojik vekültürel değişimler, kısa süreli ve etkisiz kalabildikleri gibi, uzun süreçler ve önemlitoplumsal hareketlerin neticesinde önemli sonuçlarda doğurmuşlardır. Moda başlığıaltında toplanan bu değişimler günlük hayatın her alanında faaliyet göstermektedirler.Bu araştırma, sözü edilen sebepler ve doğal gereksinimler sonucunda, Beşyıldızlı otel mimarisinde lobi iç mekan oluşumunun, moda faktöründen nasıletkilendiğini irdelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma boyunca; Moda, Kimlik, Kültür,İnsan, Mekan ve Lobi anahtar kelimelerini kullanarak mimarlıkta moda kavramı vemodanın otel lobisine yansıması incelenmiştir.Bu amaçlara ulaşmak için, tezin birinci bölümünde ?Moda? başlığı altındakonunun özünü oluşturan kavramların modayla etkileşimleri, moda olgusunun tarihselsüreci ve ortaya çıkma nedenleri ele alınmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde, tez çalışmasını genel çerçevesini belirlemek veincelenecek otel lobi mekanının verilerini elde etmek için, ele alınan konununkapsam, uzantı ve bileşenlerinin bir sistem olarak tanımlanmasına çalışılmıştır.Üçüncü bölümde ise, ?Otel lobisindeki ana eylemlerden biri olarak kabul edilenoturma eylemi? ne ait ekipmanlara dair incelemeler yapılmaktadır. Günümüz lobi içmekan elemanları üzerinde 20.yüzyıl akımlarının etkilerinin araştırıldığı bu bölümde,teknolojik gelişmeler, farklı anlayış ve arayışlar ile estetiği yakalama çabalarısaptanmaktadır.Çalışmanın dördüncü bölümünde örneklere yer verilmiştir. Pera Palas veHilton Oteli örneklerinde, Türkiye'nin içinden geçmekte olduğu batılılaşma vekapitalistleşme hareketi sonucunda girdiği topyekün kültürel değişim somut bibiçimde ortaya konmaktadır. Türkiye'den bu iki örneğin seçilmesinin nedeni, sözüedilen otellerin, yaşanan sosyal değişim dönemine ait ve zamanlarının özelliklerini eniyi yansıttığı düşünülen yapılar olmalarıdır. Toplumdaki bu batılılaşma modası Türkmimarlık söylemine batıdan giren bir fonksiyon sayılan ve sosyal değişimler ileonların mimari etkilerini rahatça izlemeye olanak tanıyan bu iki otel yapısının lobimekanlarını nasıl şekillendirmiştir sorusuna cevap aranmıştır. During centuries,human being who signs countless inventions and innovationshas changed his environnement based on the relations between new and old values,and will too.Reasons of desire of renovation have occasionnaly been psychologicaldepressions of the individual or environmental changes andneccessities.Technological and cultural changes tried to materialize sometimes havebeen in short term and uneffective,sometimes have caused dominant ends as aresult of long processes and important social movements.These changes consideredunder the fashion title,are active in every area in society.This research achieves to show how lobby interior formation,in five star hotelarchitecture, influenced by fashion as a result of these reasons and necessitiesmentioned above.Along the study,by using the key words;Fashion,Identity,Culture,Human Being,Place and Lobby,fashion concept in architecture andinfluence of fashion in hotel lobby are examined.In order to reach these goals,in the first section of this thesis,under the fashiontitle,interactions between fashion and the concept of the subject, historical process offashion fact and the reasons are considered.In the second part of the research,in order to determine the limits of the thesisand to gain the datas of the hotel lobby formation to be examined,concept andcomponent of the considered subject are studied to define systematicly.In the section three,researches about equipments that belong to sitting action,which is one of the major actions of the hotel lobby,are done.In this section, 20thcentury trends? effects on these days lobby inplace parts are researched in the limitsof obtaining the esthetic influences with the study of the technologicalimprovements,mentality and look of the new.Fourth part of the study includes couple of examples.In Pera Palas and HiltonHotel cases,cultural changes as a result of the act of westernization and capitilisationin Turkey can clearly be seen.Reason for taking these two samples from Turkeyis,these hotels are the best examples of reflecting every single details belonging tothe social changing periods.The motivation leading to this choice is the wish to findout the reflections of the social changes and their representations through the interiordesigning of these two hotel buildings lobbies.
Collections