Kullanıcının ürün deneyiminde yeni ve yenilik olgusu: Alan çalışması bulgularına dayalı bir yaklaşım önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma ürün tasarımında yeni ve yemlik konusuna kullanıcı merkezli bir bakış açısıyla yaklaşmakta ve kullanıcıların `yeni` ürünlerle yaşadıkları deneyimi ürün- kullanıcı etkileşimi açısından irdelemektedir. Kullanıcının yeni kullanmaya başladığı bir ürünle yaşadığı deneyimin farklı boyutlarına `erişebilmek` ve ürünle yaşanan deneyimi kullanıcının bakış açısından görebilmek amacıyla alan çalışmasında nitel bir araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler katılımcıların evlerinde yapılmış, önemli konuların tümünü kapsamak ve her katılımcı için benzer bir görüşme düzeni izlemek amacıyla bir görüşme kılavuzu kullanılmıştır; ayrıca kısa bir anket yapılarak demografik bilgi toplanmıştır. Kaydedilen görüşmeler `sözcük sözcük` çözülmüş ve bir kelime işlemcide dosyalanarak analize hazırlanmıştır. Her bir görüşme çözümü ilk olarak kendi basma analiz edilmiş ve görüşmede önemli bulunan bölümler işaretlenmiştir; daha sonra tüm görüşme çözümleri karşılaştırmalı olarak analiz edilmiş, ilgili bölümlere karşılıklı referanslar koyulmuş, ortak temalar ve olası örüntüler çıkarılmıştır; son aşamada ilişkili görüşme bölümleri başlıklar altında bir araya getirilmiş ve bir kelime işlemcide ayrı ayrı dosyalanmıştır. Analizde ortaya çıkan önemli temalar ve örüntüler tartışılmış, alan çalışmasında ulaşılan sonuçlara ve literatür bulgularına dayanarak kullanıcının ürün deneyiminde yeni ve yenilik olgusuna ilişkin bir yaklaşım önerilmiştir. IV SUMMARY This study explores the issue of new and newness in product design from a user- centered perspective and investigates the experience of users with `new` products in terms of user-product interaction. In order to gain access to the various dimensions of users' experience with products they recently started using, and to see and understand the experience from their perspective, a qualitative research approach was adopted and the interview method was implemented in the field study. The interviews were conducted in users' homes and an interview guide was used to cover all the critical issues in a similar order for each participant; additionally, demographic information was collected through a short questionnaire. The tape recorded interviews were transcribed `verbatim` and organized into word processing files for the analysis. Each interview transcript was first analyzed individually to highlight significant utterances in the account, and then the transcripts were comparatively analyzed and cross-referenced to draft potential patterns and common themes; finally, the related interview excerpts were brought together under specific topics and stored separately in word processing files. The significant themes and patterns, and their implications were discussed, and based upon the findings in the literature and the field study, an approach to the phenomenon of new and newness in users' product experience was developed. V
Collections