Acil birimlerde görevli sağlık çalışanlarının iletişim ve empatik becerilerinin değerlendirilmesi: Özel sağlık grubu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; acil servislerde çalışan hekim, hemşire, acil tıp teknisyeni ve paramediklerin iletişim ve empatik beceri düzeylerini saptamak amacı ile tasarlanmıştır. Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı türde gerçekleştirilen çalışma Haziran 2018- Şubat 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evreni; İstanbul ilinde bulunan özel sağlık grubu hastanelerinin 9 şubesinin acil servislerinde çalışan 162 sağlık profesyonelinden oluşmuştur. Araştırma için örneklem seçimine gidilmeyip uygulama tarihlerinde görev yapan tüm çalışanlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda evrenin %59'unu (n=96) temsil edecek örneklem sayısına ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak; ''Kişisel Bilgi Formu`, `İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)` ve `Empatik Beceri Ölçeği-B (EBÖ-B)` izin alınarak kullanılmıştır. Veriler anket yöntemi ile toplanmış, verilerin analizinde Kolmogorov- Smirnov, Shapiro-Wilk, Student-t, Mann Vhitney U, One-way Anova, Bonferrone, Kruskal Vallis, Bonferroni Dunn, Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Veriler; araştırmacı tarafından ölçekler hakkında bilgi verildikten sonra klinik eğitim hemşire gözetiminde elde edilmiştir. Çalışmaya katılan sağlık çalışanlarının yaşları 18-52 arasında değişmekte olup ortalaması 24,10±4,93'tür. Çalışmada sağlık çalışanlarının iletişim becerileri değerlendirme ölçeği puan ortalaması (82,50±8,09) yüksek bulunmuştur. Empatik beceri ölçeği puan ortalamasının (137,73±22,15) orta seviyede olduğu görülmüştür. Meslekteki çalışma süresi 1.01-3.00 yıl olanların iletişim becerileri toplam puanlarının (85,37±7,46), meslekteki çalışma süresi 5 yılın üzerinde olanlara oranla yüksek düzeyde bulunmuştur (p=0.024; p<0.05). Hasta yakınlarıyla iletişim becerileri iyi olanların iletişim becerileri puanlarının (82,80±8,14), iletişimde hasta yakınlarıyla güçlük yaşayanlara göre daha yüksek bulunmuştur (p=0.009; p<0.01). Sonuç olarak, acil servislerde iletişim ve empatik becerilerin geliştirilmesi gerektiği düşünülmüştür. Anahtar Sözcükler: Acil servis, İletişim becerileri, Empatik beceri, Sağlık çalışanı. This study was designed to determine the communication and empathic skills of physicians, nurses, emergency medical technicians and paramedics working in emergency departments. The descriptive, cross-sectional and relationship-seeking study was conducted between June 2018 and February 2019. The population of the study consists of 162 health professionals working in the emergency departments of 9 branches of private health group hospitals in Istanbul. Sample selection was not made for the research and all employees working on the application dates were tried to be reached. In this context, the number of samples representing 59% (n = 96) of the population was reached. Data were collected by ''Personal İnformation Form'', `Communication Skills Assessment Scale` and `Empathic Skill Scale-B (EBÖ)`. Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk, Student-t, Mann Whitney U, One-way Anova, Bonferrone, Kruskal Vallis, Bonferroni Dunn, Pearson Correlation Analysis were used in the analysis of the data.The data were obtained by the researcher after giving information about the scales under the supervision of the nurse in clinical training.The age of the health workers included in the study ranged between 18-52 and the mean age was 24.10 ± 4.93. In the study, the mean score of the communication skills assessment scale of the health care workers (82.50 ± 8.09) was found to be high. The mean score of empathic skill scale (137.73 ± 22.15) was found to be moderate. The communication skills total scores (85.37 ± 7.46) of those who had a working period of 1.01-3.00 years were found to be higher than those who had a working period of more than 5 years (p = 0.024; p <0.05). The communication skills scores of the patients with good communication skills (82,80 ± 8,14) were found to be higher than those who had difficulty in communication with the patient's relatives (p = 0.009; p <0.01). As a result, it is considered that employees should be supported with trainings in order to develop communication and empathic skills in emergency departments. Keywords: Emergency department, Communication skills, Empathic skill, Health employee.
Collections