Sağlık iletişiminde sosyal medya kullanımı ve sağlık kurumu örneklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte önce evlerimize sonra da cep telefonlarımıza giren ve yaygın olarak kullanılan internetin sosyal medya ağları tarafından çevrildiği ve bu ağların günlük yaşamımızın bir parçası olduğu bilinmektedir. Günümüzde sosyal medya kitlelere ulaşma gücünün internetteki ayağı olarak görülmekte ve bu doğrultuda hemen hemen tüm kuruluşlar sosyal medyanın gücünü fark ederek bu mecrayı halkla ilişkiler bölümünün bir parçası haline getirmeyi amaç edinmektedir. Sosyal medya hem ileti gönderilebilen hem de ileti alınabilen bir yapıdadır. Ana medya akımına kıyasla sosyal medyanın bu çift taraflı gücü yadsınamaz bir iletişim özelliği sunmaktadır. Konu sağlık iletişimi olduğunda iletişimin çift taraflı yönü sosyal medya aracılığı ile daha önce olmadığı kadar katkı sağlamaktadır. Sağlık kuruluşlarının sosyal medyayı sağlık iletişimi açısından kullandıkları bilinmektedir. Ancak bu konuda yapılmış çalışmalar oldukça kısıtlı ve azdır. Bu çalışmada kamu ve özel sağlık kurumlarının sosyal medyayı sağlık iletişimine yönelik kullanım amaçları ve boyutları incelenmiştir. Elde edilen bulgular ve güncel literatürden hareketle konunun geliştirilmesine yönelik görüş ve öneriler sunulmuştur. Çalışmanın literatür bölümünde sağlık iletişimi ile ilgili kavramlar geniş biçimde incelenmektedir. Yanı sıra sosyal medya kavramı ve ülkemizde sık kullanılan sosyal medya araçları da bu çalışmanın literatür bölümünde yer almaktadır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise konusunda uzman kişilerle mülakat gerçekleştirilerek sosyal medya da sağlık iletişimi konusunda olumlu ve olumsuzluk bağlamında görüş ve önerileri alınmış, bu görüş ve öneriler neticesinde sosyal medyada sağlık iletişiminin genel durumu hakkında nitel bir durum değerlendirmesi yapılmıştır. With the development of technology, it is known that the internet, which was first used in our homes and then on our mobile phones and which is widely used, has been translated by social media networks and these networks are part of our daily lives. Today, social media is seen as the pillar of the power to reach the masses and almost all organizations are aware of the power of social media and aim to make this media part of the public relations department.Social media is a message that can be sent as well as a message. This double-sided power of social media offers an undeniable communication feature compared to the main media stream. When the issue is health communication, the double sided aspect of communication contributes more than ever before through social media. It is known that health institutions use social media in terms of health communication. However, the studies on this subject are very limited and few. In this context, the aims and dimensions of the use of social media for health communication were examined. Based on the findings and current literature, opinions and suggestions for the development of the subject are presented.The first parts of the study consist of conceptual sections and the concepts of health communication are examined extensively. In addition, the concept of social media and the social media tools commonly used in our country constitute the subject of the conceptual part of this study. In the research section of the study, an interview was conducted with experts who were experts in their fields and their opinions and suggestions were received.
Collections