Türkiye`deki arazi toplulaştırma uygulamalarının, devlet yatırımları ve çiftçi gelirleri üzerine etkisinin araştırılması ve uygulamalarda kullanılabilir bir model oluşturulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OZET Özlen UZUN KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖZET TÜRKİYE'DEKİ ARAZI TOPLULAŞTIRMA UYGULAMALARININ, DEVLET YATIRIMLARI VE ÇİFTÇİ GELİRLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI VE UYGULAMARDA KULLANILABİLİR BİR MODEL OLUŞTURULMASI ÖZLEN UZUN DANIŞMAN:Prof. Dr. Nafi BAYTORUN Yıl: 2002 Sayfa: 65 ->. Jüri : Prof. Dr. Nafi BAYTORUN : Prof.Dr. Bahri ÇEVİK : Doç. Dr. Cafer GENÇOĞLU Bu çalışmada, toplulaştırma sonucunda oluşan yeni parsel deseninin, işletmelerin proje sahasında toplam katetmeleri gereken yol uzunluklarının, toplulaştırmadan önce belirlenebilmesine yardımcı olacak istatistiksel bir model üzerinde çalışılmıştır. Bu amaçla Türkiye'nin farklı bölgelerinden toplulaştırması tamamlanmış farklı projeler seçilmiştir. Çalışmaya alman projeler; Marmara Bölgesi-Karacabey Ovası-Hotanlı Köyü, İç Anadolu Bölgesi-Konya Ovası-Taşağıl ve Türkmencamili Köyü, Doğu Anadolu Bölgesi-Çerkezyazısı Ovası-Kuşdoğan ve Kuyulu Köyü projeleridir.Değişik yörelerden alman projelerle, arazi yapısının ve parsel şekillerinin yöreler arasında göstermiş olduğu farklılıklar da ortaya konulmuştur. İşletmelerin parsel sayısındaki azalma miktarı ile işletmelerin katetmeleri gereken yol uzunluğu arasında yakın bir ilişki bulunmaktadır. Bu ilişkiyi hesaplayabilmek için seçilen beş farklı köyde işletmelerin toplulaştırmadan Önce ve sonra yol uzunlukları ölçülerek, yol uzunluğu farkı bulunmuş ve bu farkın yüzdesi hesaplanmıştır. Yollardaki azalma yüzdesi ile toplulaştırma yüzdesi arasındaki ilişki regresyon analizi yapılarak araştırılmış ve olumlu bir ilişki bulunmuştur.. UFY =-11,001 + 1,080 (TO). Elde edilen regresyon denklemine göre Hotanlı köyünde toplam uzaklık azalması 2666 km, bir yılda kazanılan enerji 1.844.206 megajoule, kazanılan enerjinin mazot olarak karşılığı 42.105 litre, kazanılan mazotun parasal karşılığı ise 50.526.000.000 TL bulunmuştur. Toplulaştırma ile birlikte parsel şekillerinde de bir düzelme olmaktadır. Dikdörtgen parseller baz alınarak bozuk şekilli parsellerde fazladan işlenen alanlarÖZET Özlen UZUN hesaplanmış ve Kuşdoğan köyünde bozuk şekilli parsellerden dolayı fazladan işlenen alan 182.63 hektar bulunmuştur. Yol kalitesindeki iyileştirmeler de çiftçi kazançlarını arttırmaktadır. Hotanlı köyünde 4345 km drenaj şartları olumsuz yolu katetmek; 17.380 km yolu katetmekle aynı değerde bulunmuştur. Kazanılan yol ile elde edilen enerjinin mazot karşılığı 205.941 litre, bununla birlikte kazanılan mazotun parasal değeri 247.129.200.000.00 TL olarak hesaplanmıştır. Anahtar Kelimeler: Arazi Toplulaştırması, Tarımsal Yol IV ABSTRACT Özlen UZUN UNIVERSITY OF KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM INSTITUTE OF NATURAL AND APPLIED SCIENCES DEPARTMENT OF AGRICULTUREL STRUCTURE AND IRRAGATION MSc THESIS ABSTRACT EFFECT OF LAND CONSOLIDATION PROJECT ON THE GOVERNMENT INVESTMENT İN AGRICULTURAL AREAS AND VILLAGERS INCOME AND AN EFFORT TO CONSIST OF AN APPLICABLE MODEL WHICH CAN USE IN THIS WAY IN TURKEY. ÖZLEN UZUN Supervisor: Prof. Dr. Nafi BAYTORUN Year: 2002 Pages: 65 Jury : Prof. Dr. Nafi BAYTORUN : Prof.Dr. Bahri ÇEVİK : Doç. Dr. Cafer GENÇO?LU In this study, it was worked on a statistical model which will help to determine, in advance, the effect of land consolidation on the length of total roads within farm operations in the project area. For this purpose, project areas where consolidation work has been completed were selected were selected from different regions of Turkey. These included Hotanh Village of Karacabey Plain in Marmara Region, Taşağil and Türmencamili Villages of Konya Plain in Central Anatolia Region, and Kuşdoğan and Kuyulu Villages of Çerkezyazısı Plain in Eastern Anatolia Region. Projects in these areas were compared and differences among land and parcel structures were determined. It was found that there is a close relationship between the decline in the number of parcels in farm operations and the length of the roads they need to take for their farm activities. This relationship was determined by measuring the total length of the roads within farm operations, before and after the land consolidation, in the five s elected p roject a reas. T he p ercentage o f t he d ifference w as c alculated. A regression analysis procedure between the rate of length decline and rate of land consolidation yield a significant positive relationship. UFY =-11,001 + 1,080 (TO) According to the formula, for Hotanh Village, total road decline is 2666 km, the saved energy in one year is 1.844.206 megajoule, the benefit of it as oil is 42.105 It and the economic benefit of it as money is 50.526.000.000 TL.. Whit t he 1 and c onsolidation, a n i mprovement h as o ccurred i n t he forms o f parcels. Considering the rectangle parcels as ideal parcel form, the deformed shaped parcels in which extra process is need were calculated. It was found in Kuşdoğan Village that the deformed shaped parcels caused 182.63 hectare of extra process.ABSTRACT Özlen UZUN The quality improvements in the roads also increased the benefits of farmers. Exceeding 4345 km of road, which has negative drainage conditions, is found equivalent to exceeding 17.380 km of the acquired road. The saved energy, as oil is 205.941 It, besides this benefited oil's economical value is 247.129.200.000.000 TL. Key Words: Land Consolidation, Land road, Agricultural Road, VI
Collections