Moda alanında faaliyet gösteren mağaza zincirlerinde ticari imaj ve iç mekan tasarımı ilişkisinin irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYaşadığımız çevrenin oluşumunda görsel ve deneyimsel anlamda büyük yertutan tüketim mekanları, özellikle Endüstri Devriminden sonra büyük gelişmelerkaydetmişlerdir. Bu değişimin başlıca sebebi, ülkelerin ekonomik, sosyal ve kültürelyapısında meydana gelen değişimler ve bunun sonucu olarak tüketicilerin de ihtiyaçve isteklerinin değişmesidir. Bu değişime cevap verme durumunda olan ticariyapılanmalar artan rekabet ortamının da etkisiyle, satılan ürünün ötesinde, bir `ticariimaj' geliştirmeye çalışmışlardır. Ticari imaj; kurumsal tasarım, kurumsal iletişim vekurumsal davranışın toplamında ifadesini bulan bir olgudur.Moda, yüzyıllar boyunca bireylerin kimliklerini yansıtmalarında sözsüz vesessiz bir dil olmuştur. Bu nedenle, imaj kavramı, moda sektöründe en etkili halinibulmaktadır. Ürünün kendisinden öte, özellikle bayan tüketici kitleler tarafından,markanın toplum içerisinde sahip olduğu görsel imaj oldukça önemlidir. Bu görsel veticari imajın da en önemli bileşenlerinden biri, mağazanın iç mimarisidir.Moda sektörünün kendi iç dinamikleri doğrultusunda ve globalleşmenin deetkisiyle zincir mağaza kavramı büyük bir gelişme göstermektedir. Zincir mağazalar,diğer tüketim mekanlarına oranla istikrarlı bir ticari imaja daha çok gerisinim duyanticari yapılanmalardır. Farklı mekan ve coğrafyalarda yer alan birimlerden oluşmalarınedeni ile birimler arasında kurulacak dil birliği, yansıtılacak stil, mağazayımüşteriye tanıtacak iç mimari karakteristiğidir. Bu iç mimari yapı da mağazanınvitrin ve cephesinden, malzeme ve renk seçimlerine, aydınlatmasına ve sergilemesistemlerine kadar pek çok noktada kendisini göstermektedir.Etkin bir ticari imaj, etkin bir iç mimari yapılanma ile kendini göstermektedir.Bu noktada, zincir mağazaların ihtiyaçları, tasarımı yapılan birimin mekansal veyöresel nitelikleri, satılan ürünün özellikleri ve hedef kitleler en etkili biçimde tespitVI edilerek iç mimari tasarım sürecine aktarıldığı takdirde başarılı bir mağazatasarımına ve etkili bir zincir mağaza imajına ulaşılabilir.SUMMARYConsumption places, that has important role on the formation of ourenvironment in both visual and experimental terms, has encountered greatdevelopments especially after the Industrial Revolution. These developmentsbasically stem from the changes in the social, economic and cultural structure of thecountries that in effect changing the needs and desires of the consumer. Commercialconstitutions that has to react and adopt to these changes has gone beyond the ?soldproduct? through constructing a ?commercial image? within the deployment of risingcompetition ambient. Commercial image, thus, is a phenomenon that obtains itsexistence through a total encapsulation of institutional design, institutionalcommunication and institutional behavior.Fashion, for centuries, has been a soundless and wordless media forindividuals creating and reflecting their identity. For that reason, the concept ofimage finds its most profound state in the field of fashion. Visual image that the tradereflects especially to the women consumer masses in the society is more importantthan the product itself. One of the most important components in the constitution ofthis visual and commercial image is the interior design of the store.Chain store concept is undergoing great improvements through the selfdynamics of the fashion sector and the effects of rising globalism. Chain stores are,more than other consumption institutions, in need of a consistent commercial image.The interior design characteristics are the medium to introduce the style of the storeto consumer. As the chain stores are constructed through units in diverging placesand geographies, the unity in the language in the interior design of these stores iscrucial. This interior design criteria has many components ranging from the shopwindow and the facade, material and color choices to the illumination and the displaysystems.VIIAn effective commercial image is realized by an effective interiorarchitecture. Thus; it may be assessed that, a successful store design and an effectivechain store image is achieved through the clear identification of the needs of thechain store, the spatial and local characteristics of the store under construction, theproperties of the product to be sold and the target consumer and their reflection to theinterior design and construction process.VIII
Collections