Büro binaları tasarımında temel ilkeler ve iç mekan organizasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağdaş çalışma hayatının vazgeçilmez bir unsuru olan büro yapıları, kişilerin, konutlardaki kadar çok zamanlarını geçirdikleri mekanlar olmuştur. Bu mekanların biçimsel özellikleri, kütlesel - işlevsel kuruluşları ve kullanıcıları açısından, organizasyonları için gerekli ilkeler incelenmiştir. Çalışmaya,büro kavramına genel bakış başlığı altında, büro kavramının tanımı, tarihi gelişimi, çağdaş bir büro yapısının ihtiyaç programı verilerek başlanmıştır. Ardından büro binalarında mekan organizasyonun temel ilkeleri ve gerekleri kütle- plan ve iç mekan kuruluşları kapsamında irdelenmiştir. Üçüncü bölümde insan eylem mobilya ilişkisinde çalışma istasyonları incelenmiş, tasarımda kullanılacak elemanter bilgiler derlenmiştir. Dördüncü bölümde çalışma alanları düzenlenirken izlenen yöntemler ve iç mekan türlerine göre çalışma alanlarının düzenlenmesi anlatılmaktadır. Beşinci bölümde değişebilirdik, esneklik ve dönüşebilirlik kavramları tanımlanmış, iç mekan düzenlemesinde ve mobilyadaki rolleri örneklerle ifadelendirilmiştir. Sonuç bölümünde, planlama anlayışları sıralanmış ve büro mekanı kavramının gelişimde ve bugün geldiği noktada ortaya çıkan unsurlar belirtilmiştir. Anahtar kelime çalışma istasyonu, büro iç mekan düzenlemesi, bürolarda planlama, bürolarda esneklik, bürolarda dönüşebilirlik Office buildings which are indispensable elements of modern work life, has become places where people spend more time than they sepend at their houses. The principles that are necessary for organizational arrangements of these spaces' formal properties, volumetric - functional installations and users are examined. Study has started by defining the office concept, its historical development and funtional requriments for a modern office structure, in the general survey to office concept caption. After that basic principles for architectural organization of office buildings and necessary volume, plan and interior installations are examined. On the 3rd chapter, workstatons in related to man, activity and furniture are examined, elemantery informations that will be used in design process are compiled. On the 4th chapter, methods to be followed while organizing working areas and organizing office spaces by types of interior spaces are defined. On th 5th chapter, changability, flexibilty and transformability concepts are defined, the role of these concepts in interior desing and furniture are examined with examples. On the result of thesis plan types are classified and factors during the historical development and the point the office space concept has become expressed. Keywords; Workstation, organization of office interior, planning concepts of offices, flexibilty at offices, transformability at offices
Collections