Ürün geliştirme süreçlerinin tasarım yönetimine etkileri; otomotiv sanayi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın; otomotiv sektörüne ait diğer çalışmalardan ayrı tutulması hedeflendi.Bu araştırmada otomobilin dönemsel veya formsal kabuk tasarım gelişimi veya ürüngeliştirme süreç yapısı içindeki tasarım kavramları yerine yeni pazar oluşturacakkültürel ürün gelişim olguları ve metodolojisi `' TASARIM YÖNETİMİ `' araştırıldı.Bu çalışmada; tasarım yönetimi stratejilerindeki gelişim ve tanımların, ürün geliştirmesüreçleri içersindeki kayıpları; hedef ürün, fonksiyon ve organizasyon yapısı gibiyaklaşımların versiyon ürün gelişimi ile sonuçlanan yapıların ana pazara olan mikroetkileri sorgulandı.Otomotiv tasarımı bir üründen çok yaşam alanının modellenmesi, kültürel baskınlığın,yapıların kodlanmasıdır. Yakıt kapağını açmaktan radyo kanalı değiştirmeye, oturmaeyleminin açısal konumlandırılmasından yük taşımaya kadar kültürel alışkanlıklarınyeni yaşam modeline geçişini oluşturur. Uluslararası kültür baskınlığının rekabeti,ulusların gelecek öngörüsüdür.Araştırmada tasarım yönetiminin oluşturduğu bu olguların ürün geliştirme süreçlerindehedef kontrollü modellenmesi konumlandırıldı. Bu gün teknik ve teknolojik rekabetinoluşturduğu ürün geliştirme süreçlerini belki de yarın sadece tasarım yönetimiöngörülerine bırakacaktır, bilgisayar ortamında hızla ilerleyen gelişen, prototip yapımı,montaj, test, model, analiz modül ve ara yüzleri farklı disiplindeki araştırmaları daetkilemektedir.Araştırmanın sonunda tasarım yönetiminin kritik geliştirme süreçlerini yönlendirerekkültürel alışkanlık yaratacak, yeni yaşam modeli oluşturacak, ürün ve ürünsenaryosuyla yeni tanımlanan yalın ürün geliştirme süreçlerini kulanarak nihai ürünüoluşturacağız. Ardından örnek, gelişimi tamamlanmış yeni yaşam modeli retro trendinive çıkan ürünleri inceleyeceğiz. Otomotiv endüstrisinde örneklerini önümüzdekidönemlerde göreceğimiz retro yaşam tarzını, oluşturulan olguları, yansıması formaları,Anahtar Kelimeler : Otomotiv, Tasarım Yönetimi, Ürün Geliştirme, Proess This research; is apart from the other researches that are prepared about automotivesector. Instead of studying about the periodic or body styling forms of the cars, Ipreferred to study about the cultural product developments that are to form newmarketing and methodology of `DESIGN MANAGEMENT?In this research; I interrogate the casualties of product development that affectsstrategies and definitions of design management; the micro effects to target product,function and the construction of organization.Auto design is not only a product development but all so a coding of configurationand model building of living area. It composes the new living model of opening thefuel tank to changing the radio channel, sitting way to transportation. Cultures ofnations come off best in rival.In this research the facts that builds design management is deployed the model oftarget control in the process of product development. To day the process of productdevelopment with technical and technological rival, tomorrow can only be theforesight of design management. Different researches effects, the construction ofprototype, assembly, test, model, analysis which is rapidly advanced in computers.Key Words : Automotive, Design Management, Product Development,Process
Collections