M4 Kadıköy Kartal Tavşantepe metro hattında acil durum senaryolarının oluşturulması ve planlama çalışmalarında kantitatif risk değerlendirmesi ve CFD modelleme yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Raylı Sistemler özellikle metro sistemleri, büyük kentlerde başta olmak üzere artan nüfus yoğunluğuna bağlı oluşan trafik ve ulaşım problemini en aza indirmenin yegane yoludur. Bu sistemler, ekonomik, konforlu ve hızlı taşımacılığın yanı sıra güvenli ve emniyetli bir ulaşım imkânı da sağlamaktadırlar. Metroyu diğer ulaşım yollarından ayıran en büyük fark cadde seviyesinin metrelerce altında hizmet vermesidir. Bu açıdan metro hatlarında güvenliğin sağlanması ve ortaya çıkabilecek acil durumlar karşısındaki uygulamaların yönetile bilmesi önem arz etmektedir. Temenni edilen acil durumun hiçbir zaman meydana gelmemesidir. Ancak bu da acil durumu ortaya çıkarabilecek sebeplerin tespiti ve bunların asgari düzeye indirgenmesi ve/veya ortadan kaldırılması ile mümkün olabilir. Esas olan gerekli önleyici tedbirleri almak sureti ile olay/kazaların hiç yaşanmamasını sağlamaktır. Acil bir olayda/kazada insan hayatına ve ekipmana gelebilecek zararın en aza indirilmesi önceden hazırlanmış olan acil durum planlarının uygulamaya konulmasıyla beraber personelin eğitimi ve acil durum simülasyonlarının gerçekleştirilmesi ile mümkündür. Örnek bir istasyon model alınarak bu istasyon ve istasyona bağlı tünellerde olabilecek yangın durumlarının ayrı ayrı senaryoları oluşturulmuş ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yazılımı olan ANSYS CFD programı yardımıyla çözümleme yapılmıştır. Simülasyon çalışmalarında yangın acil durum havalandırma sistemi kritiğe tabi tutulmuş, istasyon ve tünel geometrisinin yangına etkisi incelenmiştir. Zamana bağlı yapılan simülasyonlarda ise yangının zamanla gelişimi incelenmiştir. Yapılan çalışma ile yangın senaryolarında ekipman davranışları, acil durum planları ve ön tehlike analizi ile genel değerlendirme yapılmıştır.Anahtar Keliemeler: Ön Tehlike Analizi, Acil Durum Planları, YangınSenaryoları, Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Railway systems, especially metro systems, are the most efficient way to minimize rising transportation problems owing to increasing number of residents especially in big cities. These systems provide economic, comfortable, fast and safe transit. The most defining feature that distinguishes metros from other systems is the fact that metro systems are operating under street-level. This property makes it even more important to ensure metro safety and to properly execute emergency sitation procedures.Obviously, we all hope that such situations never ensue. This can only be achieved by establishing possible causes of an emergency and reducing or removing those causes. What is essential is to take the necessary precautions to ensure an incident/accident never happen. Reducing or removing any possible damage to people or equipment during an emergency situation can be possible by the application of emergency action plans which are prepared beforehand, by training staff about above mentioned plans and by carrying out emergency situation simulations. A subway station is taken as an example model, different fire scenarios are created for this station and tunnels connected to this station and analyzed with assistance of ANSYS-CFD program which has Computational Fluid Dynamics (CFD) software. In simulation studies, fire emergency ventilation system is criticized, the effect of the geometry of a station and tunel effect on fire is studied. In time dependent simulations related to time, evolutions of fires with time are observed. The study aimed to make a general assessment using equipment behavior specifically during fire scenarios, emergency action plans and preliminary hazard analysis.Keywords: Preliminary Hazard Analysis, Emergency Action Plans, FireScenarios, Computational Fluid Dynamics
Collections