Çanakkale ili sağlık ocakları ve bağlı sağlık evlerinde çalışan ebelerin empatik iletişim becerileri ve mesleki doyumlarının değerlendirlmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Çanakkale Sağlık Ocakları ve bağlı Sağlık Evlerinde Çalışan Ebelerin Empatik İletişim Becerileri ve Mesleki Doyumlarının Değerlendirilmesi Amaç: Birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışan ebelerin empatik iletişim becerileri sağlık hizmetinin kalitesini geliştirmede önemli bir faktördür. Bu çalışmanın amacı Çanakkale'de ebelerin empatik iletişim becerilerini ve mesleki doyumlarını ölçmek, aralarındaki ilişkiyi incelemek ve bazı sosyodemografik özellikler açısından farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Gereç ve Yöntem: Ocak-Şubat 2002 tarihlerinde Çanakkale'de Sağlık Ocakları ve bağlı Sağlık Evlerinde çalışan (yaş ortalaması 30.3 yıl, min. 21- mak. 48 yıl), empatik beceri ve mesleki doyum sorularını gönüllü olarak cevaplayan 228 ebe çalışmaya dahil edildi. Çalışmada Dökmen'in Empatik Beceri Ölçeği-B Formu ve Musal ve arkadaşlarının Minesota îş Doyum Ölçeğinden yararlanarak oluşturdukları Mesleki Doyum Ölçeği kullanıldı. Empatik beceri ve mesleki doyum ölçeklerinden alınabilecek minimum ve maksimum puanlar sırasıyla 66-219 ve 0-10 idi. Veriler SPSS ver. 10.0 istatistik modülü kullanılarak analiz edildi. Bulgular: Ebelerin empatik becerileri için ortalama skor (ort.±SH) 128.2±1.2 ve mesleki doyum için 5.5±0.08 idi. Empatik iletişim becerisi ve mesleki doyum arasında istatistiksel olarak önemli korelasyon yoktu. Ebelerin orta düzeyde mesleki doyumuna karşın ücret alt boyutu doyumunun düşük olduğu görüldü. 30 yaş ve üzerinde mesleki doyum için belirleyici olan, ebenin mesleki bilgisini kullanıp kullanmaması değil, geçmişe dönebilse mesleğini yeniden tercih etmesi idi. Sonuç: Bulgularımız Çanakkale'de çalışan ebelerin empatik iletişim becerilerinin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu gösterdi. Personel eğitimi empatik iletişim becerilerini geliştirme de yardımcı olabilir. Abstract Evaluation of Empathic Communication Skills and Job Satisfaction of Midwives Working at Local Health Services in Çanakkale Purpose: The empathic communication skill of midwives working in primary health care is an important factor to improve the quality of health service. The aim of this study was to measure the empathy skills of the midwives working in Çanakkale and to investigate the correlation of these skills with the job satisfaction and with the social-demographic features. Materials and Methods: Between January and February 2002, 228 midwives (mean age 30 years, range from 21 to 48 years) working at local health services in Çanakkale were included in the study. They voluntarily answered the questions of two poles on empathy skills and job satisfaction. The Dökmen scale of empathy skill and the scale of job satisfaction which was derived from Minnesota scale by Musal et al, were used in this study. The maximum point, which one could get from the empathic skill and the job satisfaction poles, was 219 and 10, and the minimum point was 66 and 0, respectively. The data were statistically evaluated by using SPSS ver. 10.0 statistics module. Results: The mean score for empathy skills was 128.2±1.2 (mean±SE) and for job satisfaction was 5.5±0.08 (mean±SE). There was no statistically significant correlation between the empathic communication skills and the job satisfaction. The level of the job satisfaction was moderate and that of income satisfaction was low. A major determinant of job satisfaction (for the midwives aged 30 or more) was not whether they use their professional knowledge but their preference to do their job if they could have turned back to the past. Conclusion: Our results showed that the empathic communication skills of midwives working in the province of Çanakkale are not satisfying and need to be improved. Training the personal may be helpful to develop their empathic communication skills. m
Collections