Üsküdar bölgesinde yeni-klasik dönem örnekleri ve koruma sorunları (1900-1930)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışmasının I. Bölümü Giriş kısmından oluşmaktadır. Bu bölümde, Osmanlı toplumunun yabancılarla olan ilişkileri ve batılılaşma hareketleri genel olarak anlatılarak 19. yüzyıl sonuna kadar geçen dönem anlatılmıştır. Çalışmanın amacı ve yöntemi hakkında bilgi verilmiştir.2. Bölümde, Yeni-Klasik devir öncesi mimari incelenmiştir. İstanbul'daki mimari ortam tarif edildikten sonra, İstanbul'da 19. yüzyılda da faaliyet gösteren başlıca yabancı mimarlar incelenerek o devirde yapılan mimari uygulamalar genel hatlarıyla anlatılmıştır.3. Bölümde Türk Yeni-Klasik mimarisinin çıkışı anlatılarak genel mimari özellikleri ortaya konmuştur. Yeni-Klasik mimarinin en önemli uygulayıcısı Kemaleddin Bey'in hayatı anlatılmıştır. Bu üslupta eser veren diğer mimarlara değinilmiş ve İstanbul'da yapılmış Yeni-Klasik yapılardan genel örnekler verilmiştir. Daha sonra tez çalışmasının omurgasını oluşturan, Üsküdar bölgesinde 1900-1930 yılları arasında yapılan Yeni-Klasik örneklerin katalogu verilmiştir. Yeni-Klasik mimarinin genel özellikleri anlatıldıktan sonra bu özelliklerin katalog yapılarıyla kıyaslamaları yapılıp tablolar halinde sunulmuştur.4. Bölümde, eski eser yapıların genel olarak bozulma nedenleri incelenmiştir. Katalog bölümünde yer alan yapıların bozulma durumları değerlendirilmiştir.5. Bölümde, yapılan çalışmanın genel değerlendirmesi yapılmış, varılan sonuçlar ifade edilmiştir. The first part of the thesis is the introduction part. In this part, the relations of Ottomon society with the foreigners, the westernization of the Ottomon Empire and the period till the end of 19. century is generally told.In the second part, the architecture before the New-Classical period is investigated. After giving information about the architectural environment in İstanbul, the main foreign architects who has worked in Istanbul in 19. century are examined and the architectural practise in that period generally expressed.In the third part, the starting of the New- Classical architecture is told and the general characteristics of that architecture propounded. Lifetime of the most important practitioner of the New-Classical architecture Mr. Kemaleddin is told. After giving a short brief on the other architects that worked in that style, the general samples that built in New-Classical style in Istanbul are given. After that, the catalogs of the buildings which were built in Uskudar in between 1900-1930 are given. After telling the general characteristics of the New-Classical architecture, the comparison of the catalog buildings with the characteristics of that style is made and represented with tables.In part 4, the general corruption reasons of the old buildings are examined. The corruption level of the buildings given in the catalogs are reviewed.In Part 5, the general review of thesis is made and the results that achieved are expressed.
Collections