İlköğretim çağındaki çocuklarda kronik horlamanın davranış parametreleri üzerine olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
HI ÖZET Yaklaşık on çocuktan birinde rastlanan kronik horlama, uykuda solunum bozukluklarının ortak görünümüdür. Kronik horlamaya eşlik eden davranışsal parametreleri tanımlamak amacıyla, toplum örnekleminden kronik horlaması olduğu kabul edilen 151 çocuk ile yaş ve cinsiyeti eşleştirilmiş 302 kontrolle eşlendi. Vaka ve kontrol grubunda ki çocukların ebeveynlerine, Uykuda solunum Bozuklukları Anketi ve ÇDDÖ (Çocuk ve Gençlerde Davranış Değerlendirme Ölçeği), öğretmenlerine Öğretmen Bilgi Formu verildi. Horlamaya eşlik eden uyku özellikleri ve davranışsal parametreler, kontrol grubu ile karşılaştırılarak tanımlandı. Vaka grubunda, uykuda rastlanan çeşitli problemlerin kontrol grubundan daha sık olduğu bulundu. Öğretmen bildirimleri esas alındığında her iki grubun davranış parametreleri açısından fark bulunmadı. Aksine, genel psikopatolojiyi yansıttığı düşünülen ÇDDÖ genel skorları ve en belirgin olarak dikkat, saldırganlık alt skorları vaka grubunda kontrol grubundan daha yüksek saptandı. Uykuda solunum bozukluklarında dikkatin bozulması, başlangıçta erişkinlerde saptanmış bir bulgu iken, artan yayınlar aynı birlikteliğin çocuklar için de geçerli olduğunu göstermektedir. Saldırganlık alt skoru da vaka grubunda, kontrol grubundan yüksek bulundu. Yakın dönem yayınlarda, kronik horlama ile saldırganlığın çekirdek semptom olarak kabul edildiği, karşı gelme bozukluğu ve davramm bozukluğu birlikteliğine dikkat çekilmektedir. Sonuç olarak, ebeveyn bildirimlerinden elde edilen bulgular temel alındığında, horlama yakınması olan çocuklar, aynı davranışsal parametrelerin görüldüğü psikiyatrik bozukluklar açısından da riskli kabul edilebilirler. 3V SUMMARY Chronic snoring is seen approximately 1 of 10 children and a common feature of the sleep disordered breathing. In order do defining behavioral parameters accompanied by habitual snoring, children who is accepted snoring in population sample was compared with non-snoring children according to age end sex. Sleep disordered breathing questionnaire and Child and adolescent behavioral evaluation scale was applied to parents and teacher information form was applied to teachers. Sleep features and behavioral parameter accompanied with snoring was compared with control group. In snoring group, sleep-related problems was frequent than control group. There was no difference in behavioral parameters in teachers declarations. On the contrary CBCL which is thought to reflect general psychopathology, general scors and attention, aggression subscores was higher than control group. In earlier attention impairments in sleep disordered breating was first established in adults and new reports demonstrated same features are valid in children. Aggression subcore was also higher in case group than control group. In last reports chronic snoring and aggression is accepted as core symptoms and they notice that conduct disorder and oppositional defiant disorder is commonly seen together. Consequence, according to findings from parents declarations, snoring children are at risk in psychiatric disorder in which same behavioral parameters is seen.
Collections