Bilgisayar ortamında mimari mekanın sunumunda sinematografik anlatım dilinden faydalanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, mimari mekanın odağında insan olduğu düşünülerek ?yaşayan mekan? kavramından yola çıkılmış; mekanın yaratılması, senaryosu, kurgu ve algısı irdelenmiştir. Mekan kavramına ek olarak; mimari mekanların sunum teknikleri araştırılmıştır. Buradan hareketle, sinematografik anlatım ve mekan arasındaki ilişki, zaman ve hareket, görsel iletişim, mekan deneyimi ve mekanda duygu temelinde incelenmiştir.Henüz yapımına başlanmamış ama projelendirilmiş mekanın nasıl sunulması gerektiği üzerine, inşaat sektöründe bilgisayar ortamında yaratılan üç boyutlu bir mekanın sinematografik öğelerle hazırlanmış sunumu ile sinematografik öğelerin kullanılmadığı bir sunumu hazırlanarak uygulamalı bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu aşamada, mekanı yaşanır kılan sinemanın teknikleri ve anlatım dilinden yararlanılmıştır. Projelendirilmiş mekanların algı, duygu ve iletişim gibi faktörleri ortaya konularak bilgisayar teknolojisinin yardımıyla potansiyel müşteriler/kullanıcıların sunumlara bakışı incelenmiştir.Sonuç olarak, bu çalışma ile mekanın sunumunda hareket halinde olan insanın algısının; diğer canlılardan farklı olarak mekanı deneyimleyebilmesinin önemi ortaya çıkmakta ve bilgisayar teknolojileri ile de mekanların henüz inşa edilmeden de yaşayan mekan olarak algılanabileceğini göstermektedir. In this study, living space has the important role because the space is for human-beings. Architectural space is analyzed from every point of view, the definition of space and its conception by the architect explained. In addition to this, the techniques for presenting space were categorized as traditional and computer-aided methods. From this point, the relationship between cinematographic expressions of architectural space is examined through time and motion, visual communication, experience of space and emotions in space.A comparison was made between a presentation made with the help of cinematographic expressions and its language and a presentation without cinematographic elements which were conducted to understand the difference between these two techniques, the effects, the perception and emotions of potential clients/users.In the last chapter, by the help of this study, the human being, different from the other creatures, can experience the space thanks to computer technology before the projects are inbuilt.
Collections