Türk dış politikasında medyanın etkisi: 1 Mart 2003 Tezkeresi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Medya, kitlesel güçleri etki altına alarak, karar alma dönemlerinde hükümetleri, karar alıcıların yaklaşımlarını yadsınamayacak ölçüde etkilemektedir. Uluslararası ilişkilerin istikrar argümanlarının merkezinde yer alan dış politika kararları, medya hegemonyasında yapısal değişikliklere uğramaktadır. Dünya sistemindeki iç dinamiklerin etkisiyle uluslararası politikada karar vericiler; medyanın ideolojik söylemleriyle, kutuplaşmalarıyla, eylemsel baskılarıyla karşı karşıya kalmaktadır. Kamuoyunu meşrulaştırmak gerekçesiyle medya, dış politika kararlarında hedeflenen söylemlerine uygun kararlar çıkmasında etken güç olabilmektedir. Medya organlarının enformasyon anlayışı içinde yer alan ideolojileri, kitleleri etkilemekte ve karar vericileri makro düzeyde etki altına almaktadır. Ulusal çıkar ilkelerinin habere taşınarak, kitleleri etkilemesi açısından medya, uluslararası ilişkilerde bir kuvvet olarak yer almaktadır.Uluslararası ilişkiler disiplini açısından medyanın faktörleri değerlendirildiğinde; kitleleri etkilemek, kamuoyu oluşturmak, karar alıcıları kamuoyu perspektifinden etki altında bırakmak gibi güç parametreleri bulunmaktadır.1 Mart 2003 Tezkere sürecine değin medya bu güç fonksiyonlarını elinde bulundurarak dış politikaya yön vermiş ve karar alma döneminde etken olmuştur. Medyanın, karar alıcıları iç ve dış yapısal dinamikler çerçevesinde etki altına aldığı ve dış politikada karar alma yaklaşımlarını etkilediği görüşüne çalışma içerisinde değinilecektir. Media with its massive force influences governments and decision makers to an undeniableexten. International policy decisions outside the conventional policy and processes are undergoing structural changes in the media hegemony. Decision-makers in foreign politics under the influence of internal dynamics in the World are confronted with ideological discourses of the media, polarizations, and systematic pressures. Media can be a major force in producing desired policy out comes by influencing public opionion. Media institions are influencing masses and decision makers at macro level. National interest are being carried to the news to influence masses and is a force in shaping international relations.When media factors are evaluated in terms of international relations discipline; Power parameters such as influencing masses, forming public opinion, influencing decision-makers come into play. During 1 March 2003 statement, the media have shaped foreign policy and decision-making. The perspective that media influence internal and external affairs in decision making will be discussed in this paper.
Collections