Sivil toplum örgütlerindeki halkla ilişkiler çalışmalarının, kamuoyundaki bilinirliği ve toplumsal farkındalık üzerindeki etkisi bir örnek: Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de birçok dernek, vakıf ve sendika bulunmaktadır. Kamu yararı güden bu kuruluşların en büyük gelir kaynağı bağışlardır. Bağış alabilmek, misyon ve vizyonları gerçekleştirebilmek için doğru hedef kitleye ulaşmak önem arz etmektedir. Sivil Toplum Örgütlerinin (STÖ) hedef kitleye ulaşabilecekleri yol, yapacakları doğru halkla ilişkiler faaliyetlerinden geçmektedir. Ancak çoğu Sivil Toplum Örgütü (STÖ) halkla ilişkiler çalışmalarını doğru olarak gerçekleştirememektedir. Bu araştırma projesi STÖ'lerin halkla ilişkiler faaliyetlerinde nelere dikkat etmeleri gerektiğini göstermektedir.STÖ faaliyetleri; bir örnek olarak Türkiye Omurilik Felçlileri Derneğinin (TOFD) uyguladığı halkla ilişkiler çalışmalarının doğruluğu veya yanlışlığı üzerinden ele alınmıştır.Ampirik ve analitik bir çalışmayla ortaya konulan bu tezde, TOFD'un 2016 ve 2017 yılı Ekim ayına kadarki süreçte yapmış olduğu radyo programları haricindeki tüm halkla ilişkiler çalışmaları (TV, Gazete ve Web) Medya Takip Merkezinden (MTM) alınarak, 250 kişiye yöneltilen bir soru formu ile karşılaştırılmıştır. Çıkan sonuçlar neticesinde TOFD'un halkla ilişkiler faaliyetlerini yürütürken yaptığı yanlışlıklar ve eksiklikler belirlenerek grafiklerle raporlaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler: STÖ, TOFD, Halkla İlişkiler, Sivil, Toplum There are a lot of association, foundation, union in Turkey. Donations are the largest source of income of these organizations, which are aimed public benefit. Getting donation is important to reach the right target group in order to be able to realize missions and visions. The way of non-governmental organizations (NGOs) can reach the target group is through their activities related to the right people. However, the most of non-governmental Organizations (NGOs) are not able to conduct their public relations works correctly. This research project demonstrates what NGOs should pay attention to in public activities.NGO activities were discussed as an example of the truth or falsity of Spinal Cord Paralytics Association of Turkey (TOFD)'s public relations implements.In this thesis, which is presented with an empirical and analytical study, all TOFD works (TV, Newspaper and Web), except for the radio programs which were carried out until October 2016 and 2017, were taken from Media Monitoring Center (MMC) and was compared to a questionnaire directed to 250 people.As a result of the outcomes, the mistakes and deficiencies that the TOFD made in carrying out activities related to the public were determined and reported with graphics.Keywords: NGO, TOFD, Public Relations, Civil Society
Collections