Zeytin Dalı Harekatı`nın medya yansıması ve algı yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Terör yerel bir tehdit olmaktan çıkarak, ilerleyen teknoloji ve iletişim araçları ile küresel bir alana taşınmış ve her yerde etkilerini hissettirir hale gelmiştir. Terörün pek çok insan öldürmek yerine, daha çok ses getirmesi adına iletişim araçları ile tüm dünyaya servis edilmesi tercih edilmektedir. Gelişen olaylar sonucunda Türkiye, Zeytin Dalı Harekatı ile ulusal güvenliğini tehdit eden unsurlara karşı büyük bir operasyona girişmiştir. Olayların sürekli gündemde olması ve basın üzerinden yapılan farklı bilgilendirmeler ile kamuoyunda değişik algılar oluşturulmaktadır. Gerek klasik medya, gerek sosyal ağlar ve sosyal medya aracılığı ile konu başlıkları çok zıt durumlarda insanlara aktarılmaktadır. Günümüzde savaşların gidişatını değiştiren en büyük güç olarak dikkatimizi çeken yanlış bilgiyi aktarmada sosyal algılamaya etki etme dediğimiz sorun ile karşı karşıyayız. Algı yönetimi, bizi dezanformasyon kavramı ile tanıştırmıştır. İlerleyen teknoloji ve kitle iletişim araçları ile küresel bir boyut kazanan terör, çeşitli dış güçlerin ve fikirlerin etkisi ile yanlış kamu algısı oluşturmaya yönelmiştir.Medya, kamuoyunu bilgilendirme amacıyla mı haberleri yapmakta yoksa yaptığı haberlerle terör faaliyetlerine katkı mı sağlamaktadır? Teröre maruz kalan Türkiye'de anarşiye yönelik engelleme faaliyetleri devam etmesine rağmen özellikle internet ve basın aracılığı ile yanlış bir sosyal algı oluşturulmaktadır. Günümüzde iletişim çağı olarak toplumsal sistemler ile bütünleşen medya ve kamu algısının etkileri çok büyüktür. Sosyal medyada kimi zaman ele alınan konularda gerçekler yansıtılırken kimi zaman da çıkarlar doğrultusunda yanlış bilgilendirmelerle insanlar farklı yönlendirilebilmektedirler. Bu çalışmanın asıl hedefi Zeytin Dalı Harekâtı örneğinde oluşturulan sosyal algı ve batı medyasındaki konuya bakış açısını ele almaktır. Araştırmamızın birinci bölümünde algı ve dil ilişkisi incelenmiş, sosyal algılama ve iletişim üzerinden yeni medya anlatılmıştır. İkinci bölümde Zeytin Dalı Harekatı ve sosyal medyada oluşan algı durumu üzerinde durulmuştur. Arap Baharı hakkında bilgiler verilip olayların yaşandığı Afrin ve Zeytin Dalı Harekatı'nın yapılış amacı ve stratejik durum üzerinde bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde de Zeytin Dalı Harekatı'nın dünyadaki medya yansımaları ve batı dünyasının oluşturduğu medya algısı açıklanmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Algı, medya, iletişim, terör, sosyal algılama, Zeytin Dalı Harekatı Terror is no more a local threat, but through developing technologies and communication tools it has been moved to a global area and the effects are felt everywhere. Instead of killing too much people, the use of communication tools for terrorism all over the world may influence more. As outcome of the developing events, Turkey has undertaken a large operation called Olive Branch Operation against the factors that threaten the national security. The agenda of events on the front burner and the different briefings done by the press information center constantly generate various perceptions on public opinion. Subject headings are contrary transferred by means of classic media, social network and social media to the people Nowadays, the problems that we are faced with, we call them the wrong information that attracts our attention to social effect that may be the most powerful force that changed the course of the war Perception management introduced us to the notion of disinformation. With advancing technology and mass communication, the effect of creating a public perception of wrong ideas, terror takes on a global dimension, winning various external forces. Is media making news for the purpose of informing the public or contributes to the terrorist activities by providing news?Turkey continues to be exposed to terrorism despite blocking activities towards anarchy especially wrong social perception being created through the press and internet. At the present time social communication systems integrated with media and public perception have strong effects. Social media sometimes dealt with matters, reflecting the facts in accordance with the interests of different people and sometimes canalized with misinformation. The principal objective of this study was to create the social perception evaluating the Olive Branch Operation and the Western media to consider the issue of the perspective. In the first part the perception and language relationship was examined, the new media was related to social perception and communication. The second section consists of perception of Social Media Campaign and the olive branch operation. Events information about Arab spring in Afrin and the purpose of the structure of olive branch operation, provides information on the strategic situation. In the third part of the media campaign of the olive branch operation reflections and perception of the media created in the Western world tried to be clarified.Keywords: Perceptions, media, communication, terrorism, social perception, Olive Branch Operation
Collections