İnternet gazeteciliğinde `tuzak manşet` kullanımının haberlerin okunmasına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim kavramının insan hayatına girişi ile birlikte haber ve enformasyon iletimi, dünyanın gelişmesinde önemli rol üstlenmiştir. İletişimin en önemli kırılma noktaları çeşitli buluşların ortaya çıkması olmuş ancak en büyük dönüşüm, İnternet iletişimi ve dijital dönüşüm ile olmuştur. Dolayısıyla İnternet gazeteciliğinin habercilikte giderek daha da güçleneceğini, basılı gazetelerin belki bir itibarı olmasının yanı sıra İnternet gazeteciliğinin giderek hayatın bir parçası olduğunu söyleyebiliriz. Öte yandan İnternet kullanımında ve haberlere erişimde daha geniş imkânları okuyucuya sunan bu yeni medya olanaklarının hem okuyucuyu hem haber anlayışını hem de gazeteciliğin ilke ve dinamiklerini değiştirdiğini de görmekteyiz. Bu dönüşümün en önemli belirtilerinden biri de son yıllarda İnternet gazeteciliğinde karşımıza çıkan `Tuzak Manşet` uygulamalarıdır. Zaman zaman negatif açıdan ele alınsa da özellikle İnternet gazetelerinin ekonomi-politiğinin düzenlenmesine kaynaklık eden unsurların `tık`lanma, takip oranı ve reklam gelirleri üçgeninde sıkışmasının bir sonucu olarak zorunlu bir hale geldiği ileri sürülebilmektedir. Okuyucuların belirli bir tolerans ve değişmesi yönünde alternatifler geliştirmelerinin yanı sıra tuzak manşetler kimilerine göre eğlence ve merak gibi bazı duyguları da tetikleyerek bir anlamda haberler ilgiyi ve dolayısıyla entelektüel anlamda gelişmeyi de desteklemektedir. Bütün bunlarla birlikte hayatımıza giren yeni bir kavram olarak `Tuzak Manşet` uygulamalarının gelecekte ne gibi sonuçlarla okuyucu profillerini ve gazetecilik anlayışını dönüştüreceği de gizemini korumaktadır. İnternet gazeteciliğinin geldiği durum itibarıyla okuyucuda yarattığı etkilerin incelendiği bir alan araştırması ile desteklenen bu çalışmada, `Tuzak manşet` uygulamalarının çeşitleri, farklılıkları, özellikleri ve işlevleri hakkında özgün değerlendirmelerde ve tespitlerde bulunulmuş, `Tuzak Manşet`lerin kullanım şekillerine ilişkin örnekler ile konunun açık ve anlaşılır şekilde başka çalışmalara kaynaklık etmesi yönünde analizler yapılmıştır. With the introduction of the concept of communication into human life, news and information transmission has played an important role in the development of the world. The most important breakpoints of communication have been the emergence of various inventions, but the greatest transformation has been through linear communication and digital transformation. In this context, internet communication and digital transformation and globalization and technological developments have brought us to the present point. At the point we've reached today although there is a transition period in specific subjects on ticketing tools and contents, we can say that the developments are aprojection of the developments to be experienced. Therefore; we can say that online journalism will grow in power gradually, even though published journalism has a certain reputation, online journalism will become a part of our lives. On the other hand we can also clearly see that these new media opportunities that grants the readers in the meanings of internet usage and access to newshave changed the readers, perception of journalism and the principles and dynamics of journalism.One of the most important signs of this transformation is the `Clickbait` applications that haveappeared in online journalism in recent years. Although it is considered negative from time to time, it can be asserted that the elements that are the source of the regulation of the economy of internet newspapers have become obligatory as a result of the congestion in the `click - follow-up rate -advertising revenues` . In addition to readers' developing a tolerance and some alternatives to change it, `clickbaits` headlines trigger some emotions such as entertainment and curiosity for some, and in a sense, news supports interest and therefore intellectual development. All in all `clickbait` practices, asa new concept that has been a part of our lives, will remain a mystery in ways of how it will effect the reader profile and in which ways it will change perception of journalism. In this study, which is supported by a field study that examines the effects of online journalism on the reader unique assessments and determinations about the types, differences, features and functions of `clickbait` practices have been analysed and made examples of ''clickbait'' practices' usage so that it can be a source for other studies.
Collections