Üniversitelerin sosyal medyada kullandığı itibar bileşenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumlar da bireyler gibi hem iç ve dış tüm paydaşları, hem de diğer kurumlar nezdinde olumlu bir itibara sahip olarak algılanmak isterler ve bunu sağlamak için çalışırlar. Kurumlar için itibara sahip olmak; rakiplere karşı rekabet üstünlüğü elde etmek, daha fazla tercih edilmek, böylece kârlılığı artırmak ve sürdürmek, daha iyi çalışanları kuruma çekerek ürün/hizmet kalitesini artırmak ve bu döngüyü sürdürme gerekliliğini ifade eder. Ayrıca toplum tarafından itibarlı kabul edilen kurumlar, olası bir kriz durumunda en az düzeyde zarar görür. Üniversite seçimi gibi hayata yön verecek önemli konularda kurumun itibarı, şüphesiz en önemli kriterlerden biridir. Üniversitelerin birincil hedef kitlesinin gençler olması ve sosyal medyanın yüksek oranda gençler tarafından kullanılması sebebiyle; sosyal medya, üniversiteler için itibarı yönetmeyi gerektiren önemli bir mecradır. Bu gerçeklikten yola çıkarak sosyal medyada yürütülen itibar yönetimi çalışmaları sırasında, üniversitelerin itibar bileşenlerinden en çok hangilerini kullandıkları önemli bir sorudur. Her sektörde ve sektörler içindeki farklı kurumlarda itibar bileşenlerinin kullanımına yönelik farklılıklar söz konusudur. Bu durum, bu çalışmanın ana konusunu oluşturur. Çalışmanın amacı; üniversitelerin itibar bileşenlerinin hangilerini öncelikli olarak kullandıklarının saptanmasıdır. Bu amaçla, seçilen üniversitelerin belirlenen zaman aralığında, sosyal medyada yaptıkları paylaşımlar üzerinde içerik analizi yapılmıştır.Sonuç olarak üniversitelerin sosyal medyada (6 itibar bileşeni arasında) en çok ürün ve hizmetler ile duygusal çekicilik bileşenlerini kullandığı ortaya çıkmıştır. Just as individuals, institutions also want to be perceived with positive reputation before both their partners and other institutions and they work to achieve it. To have a reputation means acquiring upper hand in competition against rivals, being prefered more; thus increasing and maintaining profitability, increasing product/service quality by attracting better employees to the institution and necessity of maintaining this cycle. Besides, institutions acknowledged as reputable are damaged at the lowest level in a crisis situation. Reputation of the institution is undoubtedly one of the most important criteria in important matters that can direct the life such as the choice of university. Social media is an important channel that necessitates the management of reputation, because teenagers are the primary target audience of universities and social media is used by teenagers at a high rate. Based upon this fact, the question of which reputation components are used by universities is important during the reputation management works carried out on social media. Differences in reputation component usage exist in every sector and different institutions within the sectors. This situation constitutes the main subject of this work. The purpose of this work is to determine which reputation components are used by universities primarily. For this purpose, component analysis is carried out on social media posts of universities between determined intervals. As a result, it has been revealed that universities use product, service and sentimental attraction components on social media (among 6 reputation components) the most.
Collections