10-adım deneyiminde tasarım ve kullanılabilirlik ilişkisi: Akıllı tv`ler üzerinden bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uzun süredir bilgisayarlar ve son yıllarda mobil cihazlar sayesinde kullanımına aşina olduğumuz web siteleri, uygulamalar ve oyunlar söz konusu cihaz televizyon olduğunda kullanım açısından kullanıcılara alışılmamış bir deneyim sunmaktadır. Bilgisayarlar ve mobil cihazların kullanımı sırasında ekran ile kullanıcı arasındaki mesafeden ve oturma pozisyonundan esinlenerek adlandırılan ve kullanıcıların alışkın olduğu ?öne eğik? kullanım pozisyonu dışında; dev ekranlı akıllı televizyonların yaygınlaşması ve bu ürünlerin ortak kullanım alanı yanında artık kişiselleştirmeye yönelik kullanım senaryolarının hedeflenmesi ile birlikte ?geriye dayalı? (lean back) kullanım pozisyonu günümüzde öne çıkan bir kavram haline gelmektedir. Bu yeni kavram ile birlikte bu ürünlerin Grafiksel Kullanıcı Arayüzleri de (GKA) hızla genişleyen bir araştırma-geliştirme konusu halini almıştır. Bu nedenle bu yeni deneyim üzerinde çalışılırken ürün ve kullanıcı arasındaki iletişim tasarımının önemi göz önünde tutulmalıdır.Grafiksel Kullanıcı Arayüzü terimi, dijital ürün ve insan arasındaki iletişimin sağlandığı ara tabaka anlamına gelir. İyi tasarlanmış bir ürün başarısız bir arayüzle başarısız olabileceği gibi bu durumun tam tersi olarak iyi tasarım değerine sahip olmayan bir ürün doğru tasarlanmış bir arayüzle başarılı olabilmektedir. Grafiksel Kullanıcı Arayüzün bu öneminden dolayı kullanıcı - ürün iletişiminin en iyi şekilde gerçekleşmesi adına arayüzün kendisi kullanılabilir olma, kolay öğrenilme, kullanıcı ile iyi ilişkiler kurma gibi bazı temel tasarım değerlerine sahip olmalıdır.Bu araştırmada, bir etkileşim tasarımcısının bakış açısından, araştırmanın konusu olan 10-Adım Deneyimi ile grafiksel kullanıcı arayüzü tasarımı ve bu tasarımın kullanıcı - cihaz etkileşimi açısından önemi değerlendirilmiştir ve başarılı bir 10-Adım Deneyiminin GKA tarafından temel tasarım prensiplerini araştırmayı gündeme getirmeyi amaçlamıştır. Televisions introduce an unusual experience for our browsing, application and game habits we have been previously acquainted with through computers and mobile devices.While computers and mobile devices have a usage distance and sitting position that create a lean-forward style, the widespread use of smart TVs and the increasing popularity of television sets as more personalized products, presents lean-back style of use as an emerging popular concept.With this emerging concept the graphical user interface (GUI) design on these products are becoming increasingly hot topics of R&D in both academic and commercial circles. Therefore while working on this new experience the importance of the design of the interaction between the user and the product has to be carefully considered.Graphical Interface notion implies the mid-layer that enables the communication between the digital product and the user. A great product design can fail through an unsuccessful interface; at the other hand a product with inferior design attributes can possess and win through a successful interface implementation. This importance of interface design and for the best realization of communication between user and the product, the interface must possess some of the basic design qualities like usability and learnability.This research reflects from the viewpoint of an interaction designer the assessment of graphical design and user interaction principles that enable a successful realization of the 10-Foot Experience.
Collections