Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kişilerarası davranışları ve öğrencilerin sosyo-duygusal öğrenme becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin kişilerarası davranışlarına yönelik algıları ile onların sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre desenlenen araştırmanın katılımcılarını, 2019-2020 eğitim öğretim yılında İzmir Karabağlar ilçesinde öğrenim görmekte olan 386 orta okul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ortaokul sosyal bilgiler öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme becerileri düzeylerini belirlemek amacıyla Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği ve kişilerarası öğretmen davranışlarını belirlemek amacıyla bir Öğretmen Etkileşim Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen Etkileşim Ölçeği'nin ilköğretim düzeyi formu bu çalışma kapsamında Türkçe'ye uyarlanmıştır ve çalışma verileri bu uyarlama çalışması yapılmış olan Türkçe form ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları ortaokul öğrencilerinin hem genel hem de alt becerileri bağlamında ele alınan sosyo-duygusal becerileri ile öğretmenlerinin kişilerarası davranışlarına yönelik algıları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ayrıca öğrencilerin sosyo-dugusal öğrenme becerileri ile onlarca algılanan anlayışlı, yardımsever ve lider öğretmen özellikleri arasında olumlu; katı ve kızgın öğretmen özellikleri arasında ise olumsuz yönde bir ilişkinin olduğunu göstermiştir. This study aims to investigate the associations between students' socio-emotional learning skills and their perceptions concerning their social sciences teachers' interpersonal behavior. The sample for this survey research included 386 elementary school students (Grade 5 and Grade 6) enrolled in several state schools in Karabağlar province of İzmir in Turkey within the 2019-2020 academic year. A Socio-Emotional Learning Scale and a Teacher Interaction Questionnaire were used to investigate socio-emotional learning skills and teacher interpersonal behavior. For the purposes of this study, Teacher Interaction Questionaire (elementary version) was adapted into Turkish and data were gathered with this adapted version. Quantitative data were analyzed by means of descriptive ans inferential statistics (via regression analyses). Quantitative results showed that students' perceptions about their teachers' interpersonal behavior were associated with their socio-emotional learning skills treated both at the general and sub-scale levels. The results also indicated that leadership, helpful and understanding behaviors of the teachers were positively but admonishing and strict behaviors were negatively related to students' socio-emotional learning skills.
Collections