Eğitimde interaktif infografik kullanımının öğrenci başarı, tutum ve motivasyonuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, interaktif infografiklerin eğitimde kullanımının öğrenci akademik başarısı, derse karşı tutumu ve motivasyonu üzerinde etkili olup olmadığını araştırmak üzere hazırlanmıştır. Bu bağlamda 5. Sınıf sosyal bilgiler dersinin `Bölgemizi Tanıyalım` ünitesi ile ilgili ders kazanımlarına uygun olarak interaktif infografikler tasarlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak deneysel araştırma modelleri arasında yer alan öntest-sontest kontrol gruplu desenden faydalanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2016-2017 eğitim-öğretim yılı, İstanbul, Maltepe ilçesindeki Feyzullah Turgay Ciner Ortaokulu 5. Sınıfta öğrenim gören 20 deney ve 20 kontrol olmak üzere toplam 40 kişi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin seçimi ve gruplara ayrılmasında yansız atama esas alınmıştır. Çalışma kapsamında deney grubuna sosyal bilgiler dersi, bölgemizi tanıyalım ünitesi temel kazanımları göz önüne alınarak hazırlanmış interaktif infografiklerle anlatılırken; kontrol grubuna aynı konu geleneksel öğrenme yöntemiyle anlatılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Motivasyon Ölçeği`, `Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği` ve öğrencilerin bölgemizi tanıyalım konusuna ilişkin akademik başarısını ölçmek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen `Bölgemizi Tanıyalım Başarı Testi` kullanılmıştır. Veri toplama araçları deney ve kontrol gruplarının başarı, tutum ve motivasyon denkliklerini belirlemek üzere gruplara önce öntest olarak uygulanmış ve öğretim faaliyetinin sonunda aynı ölçekler sontest olarak yeniden uygulanarak grupların son test puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır.Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin analizinde, IBM SPSS Statistics 21 ve başarı testinin madde analizinizin yapılmasında TAP programından yararlanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin araştırılmasında ve grupların öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının sorgulanmasında parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U-Testinden ve parametrik testlerden bağımsız örneklem-t testinden faydalanılmıştır. Sonuçlar .05 anlamlılık düzeyinde incelenmiştir. Araştırma öncesinde gruplara öntest olarak uygulanan başarı, motivasyon ve tutum ölçekleri sonuçları incelediğinde grupların araştırma öncesinde birbirlerine denk olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama sonrasında uygulanan son test puanları incelendiğinde ise deney grubunun başarı, tutum ve motivasyon ortalamaları ile kontrol grubunun puanları karşılaştırıldığında gruplar arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda eğitimde interaktif infografik kullanımının öğrencinin derse karşı başarı ve motivasyonunu artırmada ve derse karşı olumlu bir tutum sergilemelerinde etkili bir role sahip olduğu söylenebilir. This survey has been conducted to investigate whether the use of interactive infographics in education has any impact on a) the achievementof the students;b) the students' attitude towards the lessons; c) the students' motivation about the lessons. In this line, some interactive infographics relevant to the chapter entitled 'Let's Get to Know Our Region' in the fifth-gradesocial sciences textbook have been developed. As to the research method, two experimental research models, namely preliminary test and final test,with the experiment and control groups have been used. The survey has been conducted with 40 fifth-grade students (20 students in the experiment group and 20 students in the control group), in FeyzullahTurgay Ciner Ortaokulu in Istanbul in the 2016-2017 academic year. As to selecting the students and locating them in each group, unbiased assignment has been performed. The students in the experiment group have been taught the relevant chapter while using the interactive infographics prepared for this chapter, while the students in the control group have been taught the same lesson via the traditional teaching methods. As to the data collection tools, 'Motivation Scale', 'Social Sciences Class Attitude Scale' and 'Let's Get to Know Our Region Achievement Scale', which have been prepared by the researcher, have been used. In order to compare the equality of the students these data collection tools have been applied to the students in each group as preliminary test before the students have been taught in different teaching styles; then after the students in each group have been taught the lesson via different teaching styles, the same scales have been used, this time as the final test, to check whether there is a significant difference between the results of the final tests of the groups. In the analysis of the results of the data, IBM and SPSS statistics 21 have been used and in the analysis of the achievement test TAP programme has been used. To investigate the hypotheses and whether there is a significant difference between the results of the preliminary and final tests of the groups, Mann Whitney U-Test as a nonparadigmatic test and the independent samples-t test as a paradigmatic test have been used. The results have been examined according to the .05 significance level. When the results of the achievement, motivation and attitude scales, which have been applied to each group as the preliminary test before the research, were examined, it has been concluded that groups were equal to each other before the survey. After the experiment, final tests were applied to each group and it was observed that there is a significant difference between the achievement, attitude, and motivation averages of the experiment group and the control group. Thus, we can conclude that the use of interactive infographics in education has a positive effect in increasing the achievement and motivation of the students and in making them develop a positive attitude towards the class.
Collections