An exploration of various impacts of social media usage: The philosophical and sociological perspectives of Jacques Ellul`s `technique`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Fransız filozof ve sosyolog Jacques Ellul'un `La Technique` adlı çalışmasındatanımladığı `teknik` kavramının geçerliliği ve uygulanabilirliği hakkında içgörüyüortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. (1964'te yayımlanan `Teknolojik Toplum` olaraktercüme edilmiştir). Özellikle benim amacım, Ellul'un diyalektik metodolojisinin,`tekniğin` internet dünyasıyla etkileşim derecesini incelemek için nasılkullanılabileceğini incelemek ve insanların iletişim kurma ve dil kullanma biçimindebelirli küresel ölçekte değişiklikler üretmek için sosyal medyayı nasıl kullandığınıincelemektir.Sosyal medyadaki ve internet tabanlı iletişimdeki son gelişmeler ne ölçüdeEllul'un `tekniği` hakkındaki fikir ve kavramları ile doğrulandı mı, çelişkili mi?Diyalektik, Ellul'un eserleri için bir bütün olarak merkezdedir ve insanın eylem veteknik seçimi arasındaki diyalektik gerginlikte açıkça görülebilir. İnsanlar tekniklerikullandığında, bu tür teknikler ne ölçüde sırayla insanı kullanır? İnsanlar sosyalmedyayı özgürce seçilmiş veya `tarafsız` bir araç olarak kullanıyor mu? Ya da teknik,insanların böyle bir teknoloji ile anlamlı bir sosyolojik düzeyde etkileşime girmeolasılığını katı bir şekilde kontrol ediyor mu? Bu tez, her ne kadar modern yaşamıngörsel ve imgeyi dil ve `sözcük` üzerinden ön plana çıkardığına dair argümanının birparçası olarak hem teolojik hem de sosyolojik analizleri benimseyen Ellul'un 1981tarihli `The Word of Humbleation Of The Word` adlı kitabına öncelikli olarak(özellikle de değil) atıfta bulunacaktır. Bu kelimenin bir nesneye dönüştüğünü vegerçeğin, kuramsal ve özün dünyasının aksine gerçekliğin, eylemin, teknik uygulamanın ve nesnelliğin dünyasını temsil eden imgeden daha aşağı bir şey olduğunu savunur. Bunun sosyal medya dili ne yapıyor? Rasyonel olarak neler teknik amaçlı ile yapılacaktır daha fazla hale hale getirdi mi? Bu verimlilikliğin fiyatınedir? Belki de bu etkinlik sadece belirgindir ve etkisiz bir iletişim biçimi ilesonuçlanır? İnsan konusuna göre 'özgürlük' ve 'gereklilik' rolüne ne dersiniz? Sosyalmedya teknolojisinin sonucu olarak dil ve kelime daha özgür mü? İnternette iletişiminbu tür sorulara cevap vermesine yardımcı olabilecek ya da Ellul'un Teknik ve Özgürlükdiyalektiği ile genel olarak dil ve imgelerin sosyolojik ve felsefi kavrayışı ile ilgili yenisorular ve sorunlar üretmeye yardımcı olabilecek çeşitli vaka araştırmalarınıaraştıracağım. This thesis aims to unearth insights about the relevance and degree of applicability of theconcept of `technique` as defined by the French philosopher and sociologist Jacques Ellulin his seminal work, `La Technique` (translated as `The Technological Society`,published in 1964). Specifically my aim is to examine how Ellul's dialecticalmethodology can be used to examine the degree in which `technique` interacts with theworld of internet and social media usages to produce particular global-scale changes inthe way people communicate and use language. To what extent have recent developmentsin social media and internet-based communication, confirmed or contradicted Ellul's ideasand concepts of `technique`? Dialectics is central to Ellul's works as a whole, and canclearly be seen in the dialectical tension between human choice of action and technique.When humans use techniques, to what extent do such established techniques in turn, usehuman beings? Do humans use social media as a tool in a freely chosen or `neutral` way?Or does technique rigidly control the possible ways in which people can interact with suchtechnology on a meaningful sociological level? This thesis will be referring primarily(though not exclusively) to Ellul's 1981 book `The Humiliation Of The Word` whichadopts both theological and sociological analyses as part of its argument that modern lifeprioritizes the visual and the image over language and `the word`. He argues that the wordhas been turned into an object and made subordinate to the image which represents theworld of reality, action, technical application and objectivity as opposed to the world of truth, the theoretical, the abstract, and of human subjectivity which language represents.In light of this, what has social media done to language generally? Has it madecommunication more efficient through rationally applied technical methods? What is theprice of this efficiency? Perhaps this efficiency is only apparent and results in aninefficient form of communication? What about the role of 'freedom' and 'necessity' withrespect to the human subject? Does language and the word become more free as a resultof social media technology? I shall be exploring several case studies concerningcommunication on the Internet that might help provide answers to such quesitons orproduce new questions and problems with respect to Ellul's dialectic of Technique andFreedom, as well as the sociological and philosophical understanding of language andimages in general.
Collections