Show simple item record

dc.contributor.advisorŞentürk, Recep
dc.contributor.authorFaytre, Leonard Jean Charles
dc.date.accessioned2020-12-09T11:29:23Z
dc.date.available2020-12-09T11:29:23Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209124
dc.description.abstractAdab al-Bahs ve al-Münazara teriminin kısaca aynı anlamına taşıyan Münazara,Modern Türkçede `Tartışma ve Eleştirinin Edebi` olarak çevrilebilmektedir. Fıkıh,Kelam ve Tasavvufun Cedeli eleştirisinden ibaret olan Münazara, Semerkandi Risale fiadabi'l-bahs (m. XIII) adlı eserinden itibaren müesseseleştirilmiş bir tartışma metodunuifade etmektedir. Bu tezde, Münazara ve Tasavvuf arasındaki mevcut ilişkilerinispatıyla birlikte Münazaranın Batı Tartışma teorileriyle bir kıyası sunulmaktadır.Karşılaştırmamda teorilerin arasındaki en büyük farkın `doğru` (hak) ve `edep` (ahlak)kavramların anlamları olduğu açıklanmaktadır.Benim Ahmed Cevdet Paşa'nın Adab-ı Sedad adlı eserini çevirmemin üzerindenMünazara ilminin sadece edebinin dış boyutu değil edebinin iç boyutunu da vurguladığıöne çıkarılmaktadır. Başka bir ifadeyle Tartışmanın edebinin iki kişi arasındaki saygı veihtiramı önemsemesinden ziyade (yatay yaklaşımı) her tartışan kişinin kendi nefsini(ego) kontrol altında tutabilme gerektiğini ifade etmektedir (dikey yaklaşımı).Nihayet bu edebin iç boyutu, dürüst bir tartışma uygulamayı amaçlamaklabirlikte bir epistemik rolü de taşımaktadır (doğru'nun ne olmadığını tasvir etmekte rolüvar).
dc.description.abstractMünazara is a contraction of Adab al-Bahs ve al-Münazara that could be translated as`Applied Ethics of Argumentation and Deliberation`. It refers to an institutionalizeddiscipline of disputation that started from al-Sarmaqandi's Risala fi Adab al-Bahs (mid.13th century), comprehending juridical dialectics, philosophical dialectics and Suficriticism of dialectics. After demonstrating the relation between Sufism and Münazara,I compare this eristic tradition with Western theories of argumentation, especially theNew Dialectical School and the New Rhetorical School. I show that the maindifferences between these theories concern the understanding of `truth` and `ethics`.Based upon Ahmed Cevdet Paşa's Adab-ı Sedad, I argue that argumentation disciplineof Münazara does not only involve an external approach of ethics (i.e. etiquette) butalso an internal one requiring from every discussant the control of their inner-self inorder to implement a proper debate.I claim this internal dimension of argumentation ethics has not only aprocedural role (conducting a proper debate) but also an epistemic one (defining what isnot true).en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.title`Münazara` and the internal dimension of argumentation ethics: A translation and commentary on Ahmed Cevdet`s Adab-i Sedad in the light of sufism and western argumentation theories
dc.title.alternativeMünazara ve tartışma edebinin iç boyutu: Ahmed Cevdet Paşa'nın Adab-ı Sedad adlı eseri üzerinden tasavvuf ve batı tartışma teorileri ile mukayeseli bir inceleme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-10
dc.contributor.departmentMedeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDebate
dc.subject.ytmDiscussion
dc.subject.ytmAhmet Cevdet Pasha
dc.subject.ytmMystic
dc.identifier.yokid10202726
dc.publisher.instituteMedeniyetler İttifakı Enstitüsü
dc.publisher.universityİBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513179
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess