Show simple item record

dc.contributor.advisorHaliloğlu, Nagihan
dc.contributor.authorChevik, Natasha
dc.date.accessioned2020-12-09T11:29:05Z
dc.date.available2020-12-09T11:29:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209108
dc.description.abstractBu çalışmada, her ikisi de erkek yazarlar tarafından birinci tekil kişi bakış açısıyla bir kadının ağzından yazılmış gelişim romanı örnekleri olan Reşat Nuri Güntekin'in Çalıkuşu romanı ile Alberto Moravia'nın Romalı Kadın, Japon drag performansı (josō buntai) stili açısından, iki romanın başkahramanına da biçilen Bakire Meryem/fahişe kompleksi karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Buna ek olarak, `kadınlık` algılarının iki farklı I. Dünya Savaşı sonrası ulus devletinde (Atatürk'ün Türkiye'si ve Mussolini'nin İtalya'sı) nasıl kurulduğu ve anlaşıldığı medeniyetlerüstülük vurgusu ile ele alınacaktır.Anahtar Kelimeler: kadın ağzından erkek yazını; erkek bakışı; cinsiyet çalışmaları; Bakire Meryem/fahişe kompleksi; Reşat Nuri Güntekin; Alberto Moravia.
dc.description.abstractThis thesis analyzes two bildungsromans – Reşat Nuri Güntekin's Autobiography of a Turkish Girl and Alberto Moravia's Woman of Rome (both written by male authors, but narrated by female protagonists from a first-person perspective) – through the prism of a Japanese drag performance style josō buntai, the Madonna/whore dichotomy embodied in the two protagonists, and a transcivilizational emphasis on the construction of femininities in two different post-WWI nation-building settings (Atatürk's Turkey and Mussolini's Italy).Keywords: transvestite ventriloquism; male gaze; gender studies; Madonna/whore dichotomy; Reşat Nuri Güntekin; Alberto Moravia.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Edebiyattr_TR
dc.subjectComparative Literatureen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleFrom mary Sue to Mary Magdalene: First-person narration in female drag
dc.title.alternativeMary Sue'dan Mecdelli Meryem'e: Birinci şahıs anlatımında kadın taklidi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentMedeniyet Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmItalian novel
dc.subject.ytmTurkish novel
dc.subject.ytmComparative literature
dc.subject.ytmDevelopment novel
dc.subject.ytmItalian literature
dc.subject.ytmGüntekin, Reşat Nuri
dc.subject.ytmMoravia, Alberto
dc.subject.ytmFemininity
dc.identifier.yokid10207153
dc.publisher.instituteMedeniyetler İttifakı Enstitüsü
dc.publisher.universityİBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514987
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess