Enstalasyon (yerleştirme) Sanatı`nın tüketim nesnesine dönüşümü ve moda endüstrisine ait mekanlar üzerinden analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Enstalasyon (Yerleştirme) Sanatı'nın tüketim nesnesi olarak kullanımının, günümüzde artan bir ivme ile mekanlara yansıdığı görülmektedir. Özellikle moda endüstrisine ait mekanlarda, sanatsal boyutta, moda ile ilişkilendirilerek kullanılmakta; aynı zamanda marka imajını güçlendirme ve müşteri çekme boyutuyla karşımıza çıkmaktadır.Enstalasyon'un Çağdaş Sanat alanında aldığı yeni mekansal boyutlarını incelerken; tarihsel süreç içindeki gelişmeler üzerinden irdelemek, bugünkü rolünü ifade edebilmek açısından önemlidir. 20. ve 21. Yüzyıl'da yaşanan sosyal ve siyasi olayların sanatla etkileşimi, `Kavramsal Sanat` tanımı çerçevesinde daha da netleşmiştir. Bu ortamda gelişen Enstalasyon (Yerleştirme), zaman içinde felsefi boyutundan evrilerek -ve hatta ters yönde bir sıçrama ile- ticari mekanlarda bir pazarlama stratejisine dönüşerek, yeni alt anlamlar kazanmıştır. Özellikle moda endüstrisine ait mağazalarda sıklıkla kullanılmaya başlanan enstalatif çalışmalar, tüketicinin ilgisini çekmek ve marka kimliğini güçlendirmek amacıyla, mekan ve ürünlerle bağlantıyı kuran elemanlara dönüşmüştür. Bu elemanların mekansal boyutta örnekler üzerinden analizi, tasarım kriterlerini etkileyişini belirlemek açısından önem taşımaktadır. It is seen that the use of the Installation as a consumption object is reflected in spaces with an increasing acceleration. It is used artistically associated with fashion especially in the fashion industry; meanwhile, it is observed with brand image strengthening and customer attracting dimensions by us.While searching the new spatial dimensions of Installation in Contemporary Art; it is important to examine the developments in the historical process to express its current role. The interaction of the social and political events in the 20th and 21st century with art is further clarified within the framework of the `Conceptual Art`'s definition. The Installation Art developed in this situation, has evolved in time in the dimension of philosophy -and even with a bounce to the opposite direction- has transformed into a marketing strategy at commercial properties and has acquired new sub-meanings. The installative works which have been used frequently in fashion stores, have turned into the elements that connect with space and products in order to catch the attention of the consumer and to strengthen the brand's identity. Analysis of these elements through spatial dimensions is important for determining the effect of design criteria.
Collections