Animasyonun mekânsal gelişimi ve mekân tasarımında hareket – algı ilişkisinin japon animasyonu (anime) örnekleri ışığında eğitimdeki izdüşümünün analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye genelinde açılan mimarlık ve iç mimarlık bölümlerinin sayısındaki hızlı artış nedeniyle ortaya çıkan mesleki donanım ve yeterliliğin olumsuz etkilenmesi yüzünden, eğitimin farklı sanat alanlarından destek alması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Mekân eğitimi alan öğrencinin algısının tüm kültürel ögeleri incelerken mekâna yönelik olmasını sağlamak bu türden olumsuzlukların giderilebilmesi için önemli bir adım olacağı öngörülmektedir. Bu amaçla eğitim programı içinde animasyonun ve görsel tekniklerinin, tasarım sürecinde mekân algısı ve yaratıcılığın geliştirilebilmesi için kullanılması hedeflenmiştir. Aynı zamanda animasyonun, mekânın değerlendirilmesinde bir analiz aracı olarak kullanılmasının, bahsi geçen olumsuzlukları giderecek araçlardan biri olduğundan yola çıkılarak, mekân eğitimine katkı sağlayacağı ortaya konulmaktadır. Animasyon örneklerinin, geliştirdiği ütopyaların sağladığı ucu açık düşünme dürtüsünün vereceği algısal desteğin de öğrencide, çevresindeki her türlü veriyi mekânsal olarak değerlendirecek refleksin oluşmasını sağlamakta yararlı olacağı düşünülmektedir. Because of the upsurge in the number of the architecture and interior architecture departments, the professional qualification and proficiency have been adversely affected and this emphasizes the necessity of education to receive support from different fields of art.It is thought that to address a student's perception of space – a student who is having an education on space – will be an important step for eliminating such negativities. For this purpose, using animation and its visual techniques in educationis suggested to improve the perception of space and creativity in design process.At the same time, it is thought that the use of animation as a tool of analysis in the evaluation of space will contribute to the education of space as aninstrument to eliminate the negativities that are mentioned above. Also it is aimed that the perceptual support of the infinite impulseprovided by the utopias developed by the animation examples will create a reflex on the student that will evaluate all kinds of data around him spatially.
Collections