Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ile öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının demografik özellikleri ile eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inanç düzeyleri ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Tez çalışmasında öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inanç düzeyleri ile öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişki incelenmiş ayrıca katılımcıların demografik özelliklerine göre çeşitli değerlendirmelerde bulunulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 2014/2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi ve matematik öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmaya 137 fen bilgisi ve 80 matematik öğretmen adayı olmak üzere toplam 217 kişi katılmıştır.Çalışmada öğretmen adaylarının, eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançlarını ölçmek için Şahin (2009) tarafından geliştirilen 28 maddelik 5'li likert tipinde `Eğitsel İnternet Kullanım Öz-Yeterlik İnançları Ölçeği` , öğrenme yaklaşımlarını ölçmek için Biggs ve ark. (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması ile geçerlik ve güvenirlik çalışması Batı ve ark. (2010) tarafından yapılmış olan 20 maddelik 5'li likert tipinde `Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği` ve kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır.Verilerin analizi için Bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi, LSD anlamlılık testi ve Pearson kolerasyon analizi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inanç düzeylerinin oldukça yeterli olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inanç düzeyleri ile cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, bilgisayar sahibi olma durumu, internet bağlantısı sahibi olma durumu, günlük internet kullanım süresi ve internet deneyimi değişkenleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları incelendiğinde ise adayların derin yaklaşım alt boyutundan aldıkları puanların yüzeysel yaklaşıma göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları düzeyleri ile cinsiyet ve internet deneyimi değişkenleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmesine rağmen öğrenim görülen bölüm, bilgisayar sahibi olma durumu, internet bağlantısı sahibi olma durumu ve günlük internet kullanım süresi değişkenleri ile arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.Ayrıca araştırmanın asıl amacı olan öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ile öğrenme yaklaşımları arasında orta düzeyde, doğrusal ve pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The study aims to investigate the relationship between demographic characteristics of teachers and their self-efficacy beliefs related to the educational internet usage and their learning approaches. In the study, the relationship between teachers' self-efficacy beliefs related to the internet usage and their learning approaches has been examined and also some assessments have been put forward considering participants' demographic characteristics. The study has been conducted in the spring semester of 2014/2015 academic year in Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Faculty of Education. 80 pre service mathematics teachers and 137 pre service science teachers (totally 217 participants) have been participated in the study. `Educational Internet Usage Self-Efficacy Beliefs Scale` developed by Şahin (2009) to determine participants' self-efficacy beliefs has been used. The 5-point Likert-type scale has been consisted of 28 items. `Learning Approaches Scale` developed by Biggs et al. (2001) and adapted to Turkish by Batı et al. (2010) has been used to determine participants' learning approaches. The 5-point Likert-type scale has been consisted of 20 items. Participants'' demographic information has been collected by using `Personal Information Form`.Independent samples t-test, one-way ANOVA, LSD tests of significance and Pearson correlation analysis have been used for the analysis of data. The findings have displayed that the level of participants' self efficacy level related to the educational internet usage has been upper intermediate. In addition, there have been significant differences between participants' level of self-efficacy beliefs related to the educational internet usage and gender, graduation field, having a personal computer and internet connection, the daily internet usage time, internet experience variables.When the learning approaches of the participants have been investigated, it has been seen that the scores of deep approach sub-scale have been higher than the scores of superficial sub-scale. In addition, there has been significant difference between participants' learning approaches and gender, internet experience variables, but the difference between graduation field, having a personal computer and internet connection and daily internet usage time has been statistically insignificant.Additionally, the findings have revealed that there has been a significant and positive, moderate level, linear relationship between pre-service teachers' self efficacy beliefs related to the educational internet usage and their learning approaches.
Collections