Küreselleşmenin getirdiği yeni oluşumlar karşısında işletme yönetiminde iletişimin önemi ve etkinliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
175 ÖZET Dünyamız her anlamda süratli bir yenilenme ve değişim sürecine girmiştir. Bu sayede iletişim artmış ve ülkeler arası hatta kıtalar arası sınırlar göstermelik hale düşmüştür. Yerküremiz bir büyük şehir durumuna gelmiş, toplumlarda küresel bir anlayış hakim olmaya başlamıştır. Bilhassa işletmecilik; üretim, tüketim, pazarlama, finans yönünden tamamen bir global (küresel) uzlaşmaya dönüşmüştür. Bu dönüşümün dört kritik unsuru vardır. Bunlar; işbirliği, verimlilik, bilgilenme ve bütünleşmedir. Bir işletmenin gelişip büyümesi, yenilenmesi ve mevcut durumunu koruması için küreselleşme olgusunu kavraması gerekir. Küreselleşme; iletişim teknolojisindeki gelişmeler sonucunda tüm dünyanın tek pazar olarak görülmesidir. İletişimde küresel bir devrim yaşanmakta, dünyanın herhangi bir yerindeki olayın anında farkında olabilmekteyiz, iletişim; bireyler, gruplar veya örgütler arasında çeşitli düşünce, bilgi ve duygu iletimiyle İlgili ortak bir anlayış oluşturmak ve karşılıklı etkileşimi sağlamaktır. İnsanlar sürekli olarak birbirleriyle etkileşim içindedirler. Hem işletme içinde çalışanlarla iyi diyalog, hem de dış dünyayı doğru, zamanında takip ederek fırsatlar değerlendirmek iletişimin etkinliğine bağlıdır. İletişim; bireylerin, grupların, toplumların davranışlarım, tercihlerini, değiştirebilir, ilişkilerini geliştirebilir, onları yönlendirir, çatışmaları azaltır, koordinasyonu sağlayarak uzlaştırır ve denetim yapabilir. İletişim sürecinde şu soruyu cevaplandırmak gerekmektedir: Kim, Kime, Neyi, Nasıl söylüyor? Bu soruların cevaplandırılması iletişimin etkinliğini yahutta etkisizliğini ortaya koyar. Bir işletme yönetiminin başında bulunduğu örgütün amaçlarını gerçekleştirmek için plan ve projelerini oluşturduktan sonra yapacağı şey, örgütün çeşitli basamaklarındaki kişilere bunları ulaştırmak ve onları düşündüğü gibi verimli hale getirebilmektir. Bütün bunları uygulamaya geçirmek için onların anlayıp, kavrayabileceği şekle getirerek mesajını ulaştırmalıdır. Bu mesaj; yeterince açık değilse, tam anlaşılmıyorsa, alıcı konuya yabancı ise, psikolojik ve kişisel vs. problemler varsa, kısaca, mesajlar ne kadar iyi düşünülmüş ve ifade edilmiş olursa olsunlar personelin `kabul alam` na girememişse istenilen şekilde uygulanmasını beklemek boşunadır. İletişim süreci beş ana öğeden oluşur. Başta iletişimin kaynağı olan bir gönderici kişi ya da grup. Bunun karşısında bir alıcı, alıcıya göndericinin iletisi olan mesaj ve bu mesajı hedefe ulaştıran kanal ile alıcı iletiyi aldıktan sonra geçeceği eylemi kaynağa ileten geri bildirimdir. Günümüzde iletişim araçları süratle gelişmekte olup, hem teknoloji hem de insan tutum ve davranışları hakkında çok ileri derecede bulgular yapılmaktadır. Konuşmalarımız, yazılarımız,176 yaptığımız resim, elimizin ya da yüzümüzün hareketi, duruşumuz, bakışımız, gülüşümüz, kaş çatmamız, oturmamız, kalkmamız, dokunmamız, tatmamız, hepsi bir iletişimdir. Bütün bunlar mesaj yüklüdür. Aynı zamanda söylenti, dedikodu, işe ilgisiz kalma, süzgeçleme de bir iletişimdir. İletişimde etkinlik dendiği zaman, herhangi bir iletişim sürecinde alıcı olan kişi veya kişilere göndericinin yönelttiği iletişimin karşılığında, amaçladığı sonucun elde edilip edilmemesi ifade edilmektedir. İletişim daima bazı etmenlerin tesiri altındadır. İletişimde, gönderilen iletinin algılanan iletiye eşit olmadığı an engelleme var demektir. Kişilerin davranışları, kültürel farklılıkları, iş tecrübeleri, güven ve açıklık, kıskançlık, dedikodu, ilgisizlik, görüş açılan farklılığı, süzgeçleme, açık olmama, tam olmama, dil faktörleri, gürültü, kanalın yetersizliği birer iletişim engeli olabilirler. Hedefe ulaşılmasını olumsuz etkileyen bu unsurlarla mücadele gerekmektedir. İletişimden yeterince faydalanabilmek için, alıcının dünyasına karşı duyarlı olabilmeli, mesajlar alıcıyı etkilemeli, fakat incitmemeli. Sözle anlatım yanında eylemlerde açıklanmalı. Mesaj yeteri kadar tekrarlanmalı, tehdit edici bir iş ortamından uzak tutulmalıdır. Bilgi işlem merkezlerinden, bilgisayar ağlarından yararlanmalı. Haber dağıtımı düzenli yapılmak. İstenildiği zaman bazı bilgilere ulaşmanın kolay olacağı bir işletme hafızası (dosyalama) sistemi kurulmalıdır. Bu çalışmalarımızın ışığı altında 200 işçinin çalıştığı MtD AŞ (K.Maraş İplik ve Dokuma Sanayi Anonim Şirketi) 'da iletişim konusunda yaptığımız araştırma sonucu işletmelerimizde yönetim işlevinde iletişime yeterli önem verilmemekte olduğu ve iletişimin sihirli gücünün farkına varılmadığı görülmüştür. 177 SUMMARY Our World has got into a rapid renewel and changing process in every area. That is why communication has increased and the frontiers between countries even continents have no importance at all. Our World has become a megalopolis and in communities a global mentality has started to become dominant. Especially business administration, production, consumation, marketing have compeletly transformed a global covention according to finance. This transformation has four critical elements. These elements are cooperation, productivity, optaining information and integration. For development, renewal, and for protection its present sutiation, it must comprehand the global fact. Thanks to development in communication technology, globalisation means that every where in the world has become one market. In commuanication a global revoloution exists and we are informed any kind of event all over the world. Among individuals, groups or organizations communication has to form a common mentality related with sense of communication, and has to supply a, reciprocal interaction. The individuals are always in interection of each outer. As well as good dialogue with workers in enterprise, and with following the outher world on time to take adventage of an opportunity is depend on the activity of communication. The communication can change the behaviour, performance of individuals, groups and societies it also develops relations, orients them, reduces conflicts, coordinates, conciliates and it can control them. In the process of communication we have to answer this question: who, to whom, what and how to say? The answer of these questions exposes the activity or inactivity of the comminication. To realize a goal, an organization of an administration after forming its plan an project, the organization must send there plans and projects to the persons in different stages of the organization and have them to become productive in order to practice all of them. However the messages are thought and be expressed well and if they don't interest the personal, there is no use to carry out them. The communication process contains five main elements. First, a person or group who is the source of communication. On the opposite of this there is a buyer, the message to the buyer from the seller and the channel that passes the message to the goal and finnaly after the buyer receives the message, the backward declaeration which carries the event to the source. Nowadays the means of communication are increasing rapidly. There has been a lot of findings about technolgy and human behavior and attitude. Our talking, writing, drawing, mimics of our hand and face, standing, looking, similing, frowing, sitting, standing up, touching, holding178 and al of there are communication. All of these are foil of message. Having no interest in business at the same time gossiping, are communication. When we talk about the activity in communication, in any kind af communication process in return to this communication which buyer and sender aimed and the result which has been concluded or without conclusion. Communication is always under the influence of some factors. In communication if there is no equality in sender conduction to the receiving conduction there is an obstacle. The behaviours of persons, Culturel differences, business experiences, confidence and clearness, envy, gossip, indifference, difference of angle of vision, filtering?, incomplete, language factors, noise and the ineffeciency of the channel may be a bar of communication. These elements which avoids to go to goal must be struggled. In order to get enough benefit from the communication, you must be sensible to the buyers world, conductions must impress the buyer but not hurt. As well as oral expression, it must be expressed in action. Message must be repeated again and again and it must be kept away any kind of threat. The computer centers must be used. The distribution of news must be in order. If wanted, in order to get some information an administration memory system must be established. Under the light of this study, MÎDAŞ where two hundard people work we have done a research about communication thevein. In our administrations they don't pay attention to the communication in management function. The magic power of communication has not been realized yet.
Collections