Sağlık sektöründe toplam kalite yönetimi: Kahramanmaraş Devlet Hastanesi`nde toplam kalite yönetimi uygulanabilirlik araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, yönetsel teoriye klasik yönetim yaklaşanından farklı bir bakış açısı getiren, `Japon Mucizesi` nin arkasındaki itici güç olan ve ülkemiz endüstri ve hizmet işletmeleri için vazgeçilemez derecede önemli gördüğümüz `Toplam Kalite Yönetimi` nin K Maraş Devlet Hastanesi'nde uygulanabilirliğinin araştırılmasına yöneliktir. Çalışmanın temel amacı, Kahramanmaraş Devlet Hastanesi' ndeki mevcut yönetim ve organizasyon yapısmm, hastane üst yönetimin TKT ye bakış açısının ve ayrıca hastanenin esas müşterileri olan hastaların talep ve beklentilerinin incelenerek; buralarda daha verimli, daha etkin ve kaliteli hizmet sunumunun TKY açısından uygulanabilirliğinin araştırılmasıdır. Çalışmanın teorik boyutunda Türkiye' de sağlık işletmeleri, Toplam Kalite Yönetimi kavramı, kapsamı ve temel boyutları ile sağlık işletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi konuları ele alınmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise, teorik yapı, bağımlı ve bağımsız değişkenler ile hipotezlere dayandırılan iki farklı anket formu ve buna ilişkin veriler kullanılmıştır. Uygulama kısmı, anket formlarmm geri dönüşünün sağlanıp, `SPSS for WINDOWS 6.1` istatistik programı kapsamında frekans dağılımı, basit yüzdeler ve Ki- Kare Yöntemi yardımıyla değerlendirilmesi ile bitirilmiştir. Ayrıca, hastalar ve hastane yöneticileri ile yüz-yüze görüşmeler ve yerinde gözlem sonucu elde edilen bilgiler de değerlendirme kapsamına alınmıştır. Nihayet, çalışma konuya ilişkin bulgu, tartışma ve sonuçların sıralanması ile bitirilmiş olup, araştırmada kullanılan anket formu örneklerine ekler kısmında yer verilmiştir XI ABSTRACT This study, refer to the `Total Quality Management`, the propulsive force behind the `Japan Miracle ` which is brings a different point of view to management theory from the classical management approach as well as very important for the industry and services, in Kahramanmaraş Devlet Hastanesi. The main purpose of this study is to search the applicability of the present management and organization structure and the view point of the top hospital management to Total Quality Management and also searching of hope and request of potions who are the real customers of the hospital for more productive more effective and quality. In the therical part of study, health sector in Turkey and Total Quality Management and Total Quality Management in health sector, were investigated In the practical part of this study two different questionaries which are based on the dependent and independent variables and hypothesis and also corresponding data were used SPPS for WINDOWS 6.1 statistical program was used by collaboraration of frequency dispersion K-Square Method and percentage. Furthermore the data which were taken from the interviwe with the patient and hospital managements and observation were evaluated Finally, the possible question and suggestion about the subject were ended The used questionary froms were presented in the appendix.
Collections