K. Maraş tekstil firmalarının pazarlama sorunlarının analizi ve çözümüne ilişkin öneriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
K.MARAŞ TEKSTİL FİRMALARININ PAZARLAMA SORUNLARININ ANALİZİ VE ÇÖZMÜNE İLİŞKİN ÖNERİLER ÖZET Araştırmamızın temel amacı, K.Maraş Tekstil Firmalarının pazarlama sorunlarını ortaya koymak ve çözümüne ilişkin öneriler sunmaktır. Bu amaçla; Çalışmamız teorik ve uygulamalı olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Teori kısmında pazarlamanın tanımı, önemi, gelişimi, Türk Tekstili, K.Maraş Tekstili'nin yapısı, gelişimi ve genel sorunları yer almaktadır. Uygulama kısırımda ise K.Maraş Tekstil Firmalarıyla yapılan anket ve elde edilen veriler ile bu verilerin değerlendirilmesi yer almaktadır. Veriler `SPSS for Windows 6.1` bilgisayar programı kullanılarak istatiksel tasnif ve analize tabi tutulmuştur. Sonuçlar tablo haline getirilmiş ve analizleri yapılmıştır. Firmaların sorunlarına neden olarak; yönetim sorunlarım, iç piyasalardan kaynaklanan sorunlar, dış piyasalardan kaynaklanan sorunlar, devlet politikalarından kaynaklanan sorunları, neden olarak gösterebiliriz. Çalışmanın temel sonucu olarak bunları söyleyebiliriz. Anahtar Kelimeleri: Pazarlama, Tekstil, K.Maraş Tekstil Sektörü ABSTRACT The main purpose of this study is to explore marketing problems of K.Maraş Textile Industry and to suggest ways to improve them. For this purpose, this study comprises of two main sections as theoritical and area studies. İn the theoriticial part, the definition, importance and development of Turkish Textile are examined beside the structure, development and general problems of K.Maraş Textile Industry. İn the area study the results of a questionnaire was classified and analysed by `SPSS for Windows 6.1`. The results of analyses were presented in tables. As a result, it was concluded that the main marketing problems of the firms were due to the problems of management, national and international markets and government policies. Keywords: Marketing, Textile, K.Maraş Industry
Collections