Muhasebe eğitiminde karşılaşılan güçlükler ve muhasebecilik mesleğinin sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
154 ÖZET Bilindiği gibi Türkiye'de muhasebe mesleği, 3568 sayılı yasa ile yasal statüye kavuşmuştur. Sözkonusu yasada muhasebe mesleği; Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ve Yeminli Mali Müşavir olmak üzere sınıflandırmaya tabi tutulmuştur. Bu sınıflamada, meslek mensuplarının nitelikleri, görev ve yetkileri açık olarak tanımlanmıştır. Yasa ile, ruhsat sahibi olmayan kişilerin mesleki faaliyette bulunmalarının engellenmesi ve mesleğin ehliyetli kişilerce belli standartlarda yürütülmesi amaçlanmıştır. Muhasebe eğitimi, mesleğin uygulanması açısından büyük önem arz etmektedir. Muhasebe eğitiminin kalitesi, muhasebe mesleğinin imajına doğrudan etki etmektedir. Mesleğin gelecekteki imajı eğitim kalitesinin artırılmasına bağlıdır. Ülkemizin kronik sorunları içinde gösterilen genel eğitim politikamız, şüphesiz muhasebe eğitiminin de daha kaliteli ve verimli olmasını etkileyen faktörleri içermektedir. Dünyanın `Bilgi toplumu` diye tabir edilen geleceğinde saygın bir yer bulabilmemiz için bu sorunların bir an önce çözümlenmesi ve buna paralel olarak muhasebe eğitiminin kalitesinin artırılması gerekmektedir. Bilgi ve bilginin gelişen iletişim vasıtalarıyla yayılma istidadı bazı kavramların yeniden tanımlanmasını gerekli kılmaktadır. Eğitim ve öğretim kavramları bilginin kullanımıyla birbirinden ayrılabilir hale gelmiştir. Yarının dünyasında, anında bilgi akışıyla her evin bir öğretim yuvasına dönüşmesine tanık olabiliriz. Okul binaları sadece eğitim amacıyla kullanılacak hale gelebilir. Bu gerçeğin farkına varan ekonomik gelişmesini tamamlamış ülkeler özellikle bilgi teknolojisi alanında büyük yatırımlara girişmişlerdir. Bu çalışmamda, ilk olarak ülkemizdeki muhasebe eğitiminin daha kaliteli hale getirilmesi için alınması gereken her türlü önlemlerin araştırılması ve elde edilen bulgular ışığında bu önerilerin sunulması amaçlanmıştır. İkincisi de Muhasebecilik mesleğinin imajının yükseltilebilmesi ve şu anda içinde bulunduğu sorunlar incelenmiştir. 155 SUMMARY In Turkey accountancy has gained a lawful status as a profession with 3568 numbered law. This profession classified as Free accountancy, Free Accountancy Adviser of Finance and Adviser of Finance under oath by the law mentioned above. In This classification, person's qualifications, duties and authorities were clearly defined. The aim of this law is to prevent people who haven't got licence and enable people who have licence to do this profession in a high standard. Accountancy training is very important in accordance with the application of this profession. The quality of Accountancy training affects through its image. The image of this profession depends on increasing its quality. One of the state's chronic problems is general education policy that affects the accountancy training in a negative way. In order to find a respectable place in the future of the world that called ` Knowledge Society` which we should soon come over the problems and as parallel to this the quality of accountancy training should be increased. Knowledge and its spread by means of developing communication requires some of the concepts redefine. By the use of knowledge the concepts; Education and Instruction have separated. In the world of the future we can witness that any home can be an education home, by on line knowledge streaming. Schools can be used only for the purpose of education. Those developed countries that realised this reality have made a great deal of investment on the knowledge technology. The aim of this study is first of all to increase the quality of accountancy training by investigating on this profession. As result of this explore, under the light of the findings some suggestions, can be introduced. Second the problems of this professions have been studied.
Collections