Tüketici satınalma davranışlarında tutundurma faaliyetlerinin etkinliği: Kahramanmaraş`da yapılan bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan ihtiyaçlarını karşılamak için işletmeler tarafından üretilen mal ve hizmetlerin tüketiciler tarafından fark edilerek satın alınması için ve toplumsal destek sağlaması gereken kişilerin ve fikirlerin toplumda genel kabul görmesi için, konunun özelliklerine bağlı olarak tutundurma karmasını meydana getiren elemanlar tarafından desteklenmesi günümüzde artık kaçınılmaz bir olgu haline gelmiştir. Konuya, pazara sunulan mal ve hizmetlerin tüketiciler tarafından satın alınarak kullanılması açısından yaklaşan araştırmamızın temel amacı; tutundurma karması ya da tutundurma bileşenleri olarak adlandırılan reklam, kişisel satış, satış geliştirme ve halkla ilişkiler aktivitelerinin tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkinliğini incelemektir. Çalışmamız teorik ve uygulama olmak üzere iki temel kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısımda sırasıyla genel olarak pazarlama kavramı ve önemi, pazar çeşitleri ve tüketiciler pazarı, tutundurma karması (reklam, kişisel satış, satış geliştirme ve halkla ilişkiler) ve son olarak tüketici satın alma davranışlarını etkileyen faktörler üzerinde durulmuştur. Uygulama kısmında ise; K.Maraş il merkezinde ikamet eden tüketiciler üzerinde yapılan anketlerden elde edilen veriler ışığında, tüketici satın alma davranışlarını belirleyen faktörler ve bu faktörler içerisinde tutundurma faaliyetlerinin etkinlik derecesi belirlenmeye çalışılmıştır. ANAHTAR KELİMELER; Pazarlama, Tutundurma, Tüketici Satın Alma Davranışı. Nowadays, related to characteristics of subject theme, advertisement, personal sale, improvement of sale and public relations activities which are called `promotion mix` are important and inevitable fact for receiving human needs, produts, goods and services produced by enterprises to be bought by consumers and general acceptance of person and opinion that have to supply social support in a society. At this research, our main purpose is to investigate the degree of effectiveness of `promotion mix` and `promotion` components that consist of advertisement, personal sale, improvement of sale and public relation activities on consumers buying behaviors. In addition, we also mention how goods and services, presented in marketing, are bought and used by consumers. Our research is formed two parts; one of them is theoretical part other is application part. In theoretical part, we mention concept of marketing and its importance, kinds of marketing and consumer's marketing, `promotion mix` that consists of advertisement, personal sale, improvement of sale and public relations and last we investigate -indicate- the factors that affect consumers buying behaviors. In an application part; we study on factors that show consumers buying behaviors and what degree of `promotion` activities has an effectiveness in these factors, using the research data and its result obtained from consumers staying at the center of K.Maras. » KEY WORDS:.Marketing, Promotion, Consumers Buying Behavior. II
Collections