6. sınıf Tıp fakültesi öğrencilerinin kardiyopulmoner resüsitasyon eğitiminde simülasyon eğitim modelinin etkinliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Simülasyon eğitimi, simülasyon teknolojisinin animasyonlar, mankenler ve eğitim materyalleri eşliğinde, öğrencilere pratik yaptırarak, becerilerini artırmaya yönelik yapılan çalışmalar bütünüdür.Kardiyopulmoner resüsitasyon (KPR) kardiyak arrest geçiren hastalara uygulanan temel ve ileri yaşamsal destekler bütünüdür.Bu çalışmada, KPR eğitimi ve acil tıp stajı almamış 6. sınıf tıp fakültesi öğrencilerine, mankenler eşliğinde KPR simülasyon eğitimi verip, eğitim öncesi ve eğitim sonrası çoktan seçmeli test uygulamak suretiyle simülasyon eğitiminin etkinliğini değerlendirmeyi amaçladık. Gereçler ve Yöntem: Çalışma bir yıl boyunca devam etti ve her çalışmagrubuna on kişilik Acil Tıp stajı alan altıncı sınıf tıp öğrencisi alındı. Çalışmadapretest posttest modeli kullanıldı. Çalışmamız simülasyon merkezinde yapıldı veöğrencilere simülasyon mankenleri eşliğinde KPR eğitimi verildi. Eğitimden önceöğrencilere 10 soruluk pretest; eğitimden 2 ay sonra ise öğrencilere postest uyguladıkve sonuçları değerlendirdik. Soruların iç tutarlılığı Cochrane-Q analizi iledeğerlendirildi. Diğer tüm analizler inceleme sonrası karşılaştırılacak şekildeplanlanmıştır. Tüm analizler Med-Calc versiyon 14.5 ile yapıldı.Bulgular: Çalışmaya dahil edilme kriterlerini karşılayan toplam 119 öğrenci çalışmaya dahil edildi. Çalışmaya alınan öğrencilerin 59'u (% 49.6) erkek, 60'ı (%50.4) ise kadındı.Öğrencilerin; Temel kardiyak yaşam desteği (TKYD) ve ileri kardiyak yaşam desteği (IKYD) sorularının tamamını içeren 10 soruluk pretestte puan ortalaması 100 puan (IKA-interkuartil aralık) üzerinden 70 (80,100), postestte ise puan ortalaması 90 (80,100) olarak tespit edildi (p<0,001). Öğrencilerin; testin 5 soruluk TYD bölümünde pretest puan ortalaması 30 (30,40), postestte ise 40 (40,50) ve testin 5 soruluk IKYD bölümünde pretest puan ortaması 30 (20,40), postestte ise 50 (40,50) saptandı (p<0,001).Sonuç: Tüm test, pretest ve postest sonuçlarına bakıldığında puan ortalamalarında anlamlı bir artış saptandı. Yapmış olduğumuz çalışmada simülasyon eğitiminin TKYD, IKYD üzerinde olumlu etkisi görüldü. ABSTRACT:Introduction: Simulation assessment is a method in which manikins, animations, technology fidelities are used to enhance skills. Cardiopulmonary resuscitation (CPR) is method used for cardiac arrests to return spontan circulation.We used simulation based training (SBT) method in cardiopulmonary resuscitation courses. Our study group was 6th grade medical students. Before and two months after the SBT, we assesed students with a pretest and postest (10 multiple choice questions).Material and Method: This study took place in a simulation center. Simulation based training (SBT) for CPR via high-fidelity manikins were applied to 6th grade medical student who was in emergency medicine clerkship. A 10 question pretest and a posttest was assessed before and 2 months after the SBT. Cochrane-Q test was used for differences between groups. Med-Calc version 14.5 ws used for statistical analysis.Results: We enrolled 119, 6th grade medical students in our study. Fifty-nine (%49) of the students were male and 60 (%50.4) were female. The pretest and posttests were consisted of 10 questions (5 BLS and 5 ACLS). Maximum test score was accepted as 100 points. Pretest mean (IQR) score was 70 (80, 100), postest mean score was 90 (80, 100) (p<0.001).Median (IQR) score for the first part (BLS) part of the pretest was 30(30,40) and the median (IQR) for the second part (ACLS part) ofthe pretest was 30 (20,40).Median (IQR) score for the first part (BLS part) of the pretest was;40 (40,50) and the median (IQR)score for the second part (ACLS part) of the postest was 50 (40,50).
Collections