Yavaş Bilişsel Tempo belirtileri olan çocuklarda eş tanıların ve yürütücü işlevlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yavaş Bilişsel Tempo Çocukluk döneminde ortaya çıkan, hayallere dalıp gitme yavaşlık, uykulu görünüm, boş boş bakma şeklinde motor ve bilişsel alanlarda bozulma belirtileriyle karakterize bir dikkat bozukluğudur. Bu çalışmanın amacı Yavaş Bilişsel Tempo belirtilerine eşlik eden tanıları, yürütücü işlevlerdeki bozulmayı incelemektir. Çalışmaya okul örnekleminden YBT belirtileri yüksek olan 38 olgu ve YBT belirtileri düşük olan 38 kontrol grubu alınmıştır. Olgulara yarı yapılandırılmış psikiyatrik görüşme, nöropsikolojik test bataryaları uygulanmış, ebeveyn ve öğretmenler verilerini içeren klinik değerlendirme ölçekleri kullanılmıştır. YBT belirtileri yüksek olan olgulara en çok eşlik eden psikiyatrik tanı DEHB'dir. Klinik ölçeklerle yapılan istatiksel analizlerde YBT belirtileri DEHB'nin dikkat eksikliği belirtileri ile daha fazla ilişkili bulunmuştur. YBT; klinik ölçeklerde içselleştirici belirtilerle ilişkili bulunurken yarı yapılandırılmış psikiyatrik görüşme ile tanı koyulan Anksiyete Bozuklukları ve Depresif Bozukluk ile ilişkili bulunmamıştır. YBT belirtileri yüksek olan olgularda yürütücü işlevlerde kontrol grubuna göre bozulma saptanmıştır. Günlük yaşam yürütücü işlev ölçeklerinde, YBT belirti şiddeti ile yürütücü işlev bozukluklukları arasında Yüksek ilişki bulunmuştur. YBT'nin DEHB'den ayrı bir dikkat bozukluğu olup olmadığını anlamak için daha fazla sayıda çalışmaya ihtiyaç vardır Sluggish Cognitive Tempo (SCT) is an attention disorder of childhood, characterized by motor and cognitive disturbances such as daydreaming, hypoarousal appearance and staring vacantly. This study aims to investigate comorbidities and disturbances of SCT. Study included 38 children with high SCT scores and 38 children controls from a school sample. The KID-SADS-PL, semi-structured psychiatric interview, neuropsychological batteries have been performed. Clinical assessment scales have been given to parents and teachers for data collection. Attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) is the most common comorbid diagnosis within children with high SCT scores. Statistical analysis revealed SCT related symptoms was found associated with attention deficit symptoms of ADHD. SCT is found correllated with internalizing symptoms of clinical scales; however, other psychiatric comorbidities did differ between study groups. Executive functions was found significantly impaired in SCT group when compared to controls. Among executive function assessments, daily executive functioning scale relevealed the highest correlation between SCT symptom severity. Further studies are required to detect distinctive features of SCT among youth with ADHD
Collections