Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı ile ilgili kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ortaokul 6. Sınıf fen bilimleri dersinin maddenin tanecikli yapısı ünitesinde bulunan, maddenin tanecikli yapısı, maddenin hallerinin tanecikli yapısı, fiziksel ve kimyasal değişim ve yoğunluk konularında öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmaya, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı 2. Dönemi içinde, Kahramanmaraş ili Onikişubat ilçesine bağlı 3 farklı ortaokulun 6. Sınıfında öğrenim görmekte olan 816 öğrenci katılmıştır. Maddenin tanecikli yapısı konusunda, literatürde verilen çalışmalar incelenmiş, öğrencilerin bu konuyla ilgili ne tür kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir. Belirlenen kavram yanılgıları da göz önünde bulundurularak, toplam 50 sorudan oluşan `Maddenin Tanecikli Yapısı Kavram Testi` hazırlanmıştır. Testte her bir soru için doğru, yanlış ve boş olmak üzere üç seçenek bulunmaktadır. Yapılan uygulamadan sonra testin cronbach α güvenirlik katsayısı 0,73 olarak bulunmuştur.Tez çalışması boyunca araştırmacı tarafından hazırlanmış olan kavram testi öğrencilere uygulanmış, verilerin analizi SPSS 22 yazılımı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, tespit edilen kavram yanılgılarının, literatürde yer alan kavram yanılgılarıyla tutarlılık gösterdiği görülmüştür. Ayrıca, literatürde yer almayan kavram yanılgıları da tespit edilmiştir. Araştırmanın son bölümünde, fen bilimleri dersinin, farklı konularıyla ilgili kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: fen eğitimi, kavram yanılgısı, maddenin tanecikli yapısı This study was carried out on secondary school six grade students in order to determine misconceptions about granular structure of matters, granular structure of matters in different states, and density subjects in granular structures of matters unit in science class.The present study involved 816 six grade students from three different secondary schools in Onikişubat County of Kahramanmaraş Province during the second semester of 2015-2016 educational year. Current literature on granular structure of matters was investigated and students' misconception about the terms in this subjects was assessed. Considering such misconceptions, `a concept test about granular structure of matters` including 50 questions was prepared. There were three options for each question as right, wrong or blank. After the study, Cronbach confidence α coefficient was found to be 0.73. Throughout the study the conception test prepared by the researcher was given to students and data were analyzed using SPSS 22 software. Observed misconceptions in the present study was in corroboration with those of previous studies in the literature. In addition, some misconceptions which were not previously reported were detected in this study. At the end, suggestions were also made about detection of the misconceptions and elimination of the problem in different subjects of science class.Keywords: science education, misconceptions, granular structure of matter
Collections