Odun dışı orman ürünlerine yönelik toplumsal algının incelenmesi: Kahramanmaraş ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Odun ve odun dışı orman ürünleri kaynakları insan hayatında çok önemli bir yere sahiptir. Günümüzde artan teknoloji ile birlikte artan ihtiyaçlar, ormanların diğer işlevlerinin özellikle de odun dışı orman ürünleri üretiminin önemini ortaya çıkarmaktadır. Odun dışı orman ürünlerinin katma değeri yüksek olup pek çok alanda kullanılmaktadır. Türkiye ormanlarındaki zengin biyolojik çeşitlilik, ülkenin değişik yörelerinde yayılış gösteren ormanlar içinde zengin odun dışı orman ürünleri kaynaklarının yer almasına imkan sağlamaktadır.Bu çalışmanın amacı; Kahramanmaraş ili ölçeğinde toplumun odun dışı orman ürünleri konusundaki algı düzeylerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla, il merkezinde günün farklı saatlerinde ve toplumun çeşitli kesimlerinde rastgele seçilmiş 480 katılımcıyla yüz yüze görüşmeye dayalı anket yöntemi uygulanmıştır. Anket marifetiyle elde edilen veriler üzerinde SPSS paket programı kullanılarak gerekli analizler yapılmış ve planlanan bulgular elde edilmiştir.Bu tez çalışmasında elde edilen bulgulara göre; toplumun odun dışı orman ürünleri konusundaki algı düzeyleri bakımından ankete katılanların %20,6'sının düşük, %77,5'inin orta ve %1,9'unun yüksek algı düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre toplumun odun dışı orman ürünleri konusunda büyük oranda (%77,5) orta seviyede bir algı düzeyine sahip olduğu anlaşılmış ve toplumun algı düzeyini arttırmaya yönelik bilgilendirici seminerler, kamu spotları ve sosyal medya paylaşımları gibi faaliyetlerin yapılmasıyla ilgili önerilerde bulunulmuştur. Wood and non-wood forest product resources in the forests have occupied a very important place in human's life. Today, developing technology along with increasing needs revals the importance of the other functions especially nonwood forest products. NWFPs are of high added value and are used in many fields. Rich biological diversity of the forests in Turkey offers rich NWFP (Non-Wood Forest Products) sources in the forests in different parts of the country.The purpose of this study is the determination of the perception levels of the non-wood forest products in the Kahramanmaraş province. For this purpose, face-to-face survey method has been applied with randomly selected 480 participants at different times of the day and various sections of the community in the province center. The data obtained by the questionnaire has been analyzed using SPSS package program and the planned findings has been obtained.According to the findings obtained in this study, in terms of the level of perception it was determined that 20.6 % of the respondents had a low perception level, 77.5 % of them had medium level and 1.9 % had high level of perception in the society. According to these results, it was understood that the society had a medium level of perception level about the non-wood forest products (77.5%) and suggestions were made to increase the perception level of the society such as informative seminar, public service announcements and social media sharing
Collections