Tüketicinin satın alma davranışında markanın etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz piyasalarındaki ürünlerin arzı yanında tüketici beklentilerinin de çeşitlilik göstererek sürekli artması, rekabeti her geçen gün daha da şiddetlendirmektedir. Bu yoğun rekabet ortamında firmaların yaşamlarını sürdürebilmeleri için rakiplerine karşı üstünlük sağlamaları ve farklı olmaları gerekmektedir. Bu amaçla bir değer yaratabilen, bu değerleri tüketicilere yansıtabilen ve farklılıkları bulunan firmalar, önemli bir rekabet avantajı elde etmektedirler. Bunu sağlamak için firmalar ürünlerini markalama yoluna giderler. Firmaların amacı, tüketicilerin pek çok marka içerisinden kendi markalarını tercih etmelerini ve daha da önemlisi bu tercihlerin sürekliliğini sağlamaktır. Bu da tüketici tatmininin ötesinde, tüketici sadakatinin yaratılmasıyla mümkün olabilmektedir.Tüketiciler çok sayıdaki ürün ya da hizmetler içinden seçim yaparken, kendilerine en düşük maliyetle en yüksek faydayı sağlayanları tercih ederler. Bu tercihi yaparken de herkes tarafından tanınan ve bilinen markalı ürünlere öncelik verirler. Bu nedenle firmalar, marka sadakati yaratmak için tüketici davranışlarını incelemeli ve markanın tüketiciler açısından önemini anlamalıdırlar.Bu çalışma, markanın tüketiciler üzerinde ne şekilde etkili olduğunu inceleyen bir araştırmadır. Çalışma Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi öğrencilerine anket yolu ile uygulanmıştır. Anketler yüz yüze görüşülerek uygulanmış ve araştırmanın birincil verileri toplanmıştır. Elde edilen veriler ki-kare analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, tüketicilerin satın alma davranışlarında en önemli faktörün ürünün kalitesi olduğu ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Satın Alma Davranışı, Marka, Tüketici Satın Alma Davranışı In today?s business environment the rise in the variance of customer needs parallel to the offer hardens competitiveness day by day. In such an environment enterprises have to be unique and also have priorities among rivals. By this way firms which can realize this fact by creating value, reflecting it to the customers and have differences can achieve competitive priorities. To do so, firms try to brand their goods. The aim of these enterprises is to be selected among other brands by the customers. And this can only occur with establishing customer loyalty far away from customer satisfaction.Vendors tend to purchase the goods which have the least cost and the utmost benefit. While doing so they choose the well-known brands. So, firms should examine the customer behavior and understand the importance of the brand for the customer.This study investigates the effect of brand on customers. The study is applied to the students of Kahramanmaraş Sütçü İmam University as a questionnaire. The questionnaires are applied as interviews and primary data for research is obtained. The data is analyzed via Chi-Square test. As a result the pupils give utmost importance on the quality of the product.Keywords: Customer Behavior , Brand Effect , Purchasing Behaviour of Consumer
Collections