Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik öz düzenleme becerileri ve öz yeterlikleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, 8.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersineyönelik öz düzenleme becerileri ve öz yeterlikleri ile akademik başarılarıarasındaki ilişkinin incelenmesidir.İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini, 2013-2014eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ili 12 Şubat ve Dulkadiroğlu ilçelerindekiresmi ve özel ortaokullarda öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim öğretim yılındaKahramanmaraş İli 12 Şubat ve Dulkadiroğlu ilçelerindeki ortaokullarda öğrenimgören 881 (385 erkek, 496 kız) 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, 8.sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine yönelik öz düzenleme becerileriniölçmek için Pintrich, Smith, Garcia & McKeachie (1991) tarafından geliştirilen,Altun ve Erden (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Öğrenmede Motive EdiciStratejiler Ölçeği (MSLQ)', 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine yöneliköz yeterlik inançlarını değerlendirmek amacıyla Tatar ve arkadaşları (2009)tarafından geliştirilen 'Fen ve Teknolojiye Yönelik Öz-Yeterlilik Ölçeği (FTÖÖ)'kullanılmış ve öğrencilerin akademik başarı durumlarının bir göstergesi olarakbirinci dönem Fen ve Teknoloji dersi karne notları alınmıştır. Ayrıca öğrencilerinsosyo demografik özelliklerini belirlemek üzere araştırmacı tarafından geliştirilmiş'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 11.5programı ile yapılmıştır.Araştırmada 8.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik özdüzenleme becerileri ile akademik başarıları arasında düşük düzeyde, pozitif veanlamlı bir ilişki olduğu, 8.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik özyeterlik inançları ile akademik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlıbir ilişki olduğu ve 8.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik özdüzenleme becerileri ile öz yeterlik inançları arasında orta düzeyde, pozitif veanlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji Dersi, Öz Düzenleme, Öz Yeterlik,Akademik Başarı. The main objective of this study is to examine the relationship betweenthe 8th grade students' self regulation, self efficiency and their academicachievement.The population of this study consists of the students attending 8th grade,in the cities of 12 Subat and Dulkadiroğlu in Kahramanmaraş, at state and privateschools in 2013-2014 educational term.The sample of the study constitute is 881 8th grade students (385 boysand 496 girls) at state and private schools in 2013-2014 educational year inDulkadiroğlu and 12 Subat in Kahramanmaraş. In the research, in order toevaluate the skills of self regulation and self efficiency Motivated Strategies forLearning Questionnaire designed by Pintrich, Smith, Garcia & McKeachie (1991)and translated to Turkish by Altun ve Erden (2006) was used; and in order toevaluate their self efficiency beliefs towards the science lesson, The Self efficiencyin science questionnare, designed by Tatar and his friends (2009) , was used andthe indicator of their academic success identified as their scores in science class ofthe first term. Moreover, the self-description form developed by the researcherwas employed on the purpose of determining the students' sociodemographicattributes. The data were analyzed with the programme SPSS 11.5.In the study, it is concluded that regarding of the student's attitudes toscience and technology lesson, there is low level, positive,meaningful relationshipbetween the self regulation skills and academic success of the 8th grade students;there is also a medium level, positive meaningful connection between the selfefficiency beliefs and academic success; and finally the self regulation skills andself efficiency beliefs correlate significantly and positively at medium level.Key Words: Science and Technology Lesson, Self Regulation, SelfEfficiency, Academic Success.
Collections